TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Spm til Chris hos Bilradiospesialisten

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #339009  av @lpher
 
magnesmurf skrev:vanker det noen gode rabatter til oss på forumet?

Lurer litt på priser på komponent sett foran. Men er foreløbig litt usikker på hva jeg skal velge. Leste jo litt god omtale av polk\momo frontsettet dere selger på bilradiospesialisten. Og har hørt focal og alpine sine komponent sett i 3000kr klassen.

I tillegg er jo også rockford 10" subben som passer bak i mr2en temmelig intressant... Er det bare å ta kontakt med dere for å få noen gode priser?
Send meg en mail du, så kan jeg sette opp ett par alternativ til deg :)
 #339039  av magnesmurf
 
Høres bra ut. Må bare gjøre en del mål først, så jeg vet hva jeg har plass til.
 #339711  av @lpher
 
bakke84 skrev:hvilken video formater tar avic 900? prøvd å lagt inn flere youtube filmer som er i mp4. men får da kun halveskjermen sånn ca :S og avi filer tar den ikke..
null problem me dvd filmer der kommer det fullskjerm :)
En avi-fil kan være så mye forskjellig det vettu. De fleste multimediaspillere i dag takler DivX. MEN...de støtter fks. i utganspunktet ikke Xvid-filer. MEN...jeg har funnet ut at Kenwood sine multimediaspillere er mye mindre kresne enn fks. Pioneer/Alpine etc. når det gjelder hvilke formater de støtter. Min Kenwood DNX-9240BT kan blant annet spille av en hel del Xvid-filer, som AVIC-900BT'n jeg hadde, ikke tok.

En annen ting som Kenwood har, er støtte for noe så banalt som wav-filer. Kan høres rart ut...men tenk på det...når du har kjøpt deg ett kurant anlegg...nye høytalere, sub, you name it...og mp3 filene dine på langt nær lar deg utnytte høytalerne dine. Hva skal du gjøre da? Begynne å fylle opp CD-veska...som har ligget i kjelleren de siste 5-6 åra?! Når du i mellomtia er blitt bortskjemt med USB/iPod i bilen...

Nei, kjøp en USB-harddisk, og less den full med WAV-filer...så tenker jeg den meste kresne kan begynne å si seg fornøyd! :D
 #339920  av @lpher
 
bakke84 skrev:men tar avic'n wav file da? :P
Nope...det er det som er poenget her...Pioneer'en støtter ikke like mange filformater.... ;)
 #353689  av inzane2012
 
på tide å mase litt på dere to nå igjen :)
ser ut som jeg blir å kjøpe nytt frontsett til sommeren, og lurer på hva jeg skal velge da ;)

ser litt på Polk MM6501, og har hatt lyst på dette ei god stund :)
men snakket litt med han som jobber på Ice Audio i førde, kom ikke som ei bombe, men han ville anbefale meg Focal 165VR settet... hva mener dere gir mest bang for my bucks her??
er ikke ute etter å bli med på noe dB-drag eller noe sånt, men vil ha noe som jeg kan guffe litt med om jeg finner det for godt :)

blir mest sannsynlig å drive di med cd spilleren jeg har nå, lillebroren til denne http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 uten blåtann :)

Har jo og en 2kanals Lightning audio forsterker til subben min, og dama har akkurat samma forsterker bare i 4kanals, S2.400.4 trur jeg hennes hette, vil det funke bedre å koble frontsettet til denne, eller blir den for svak til både subben og frontsettet ??
 #353730  av chris
 
inzane2012 skrev:på tide å mase litt på dere to nå igjen :)
ser ut som jeg blir å kjøpe nytt frontsett til sommeren, og lurer på hva jeg skal velge da ;)

ser litt på Polk MM6501, og har hatt lyst på dette ei god stund :)
men snakket litt med han som jobber på Ice Audio i førde, kom ikke som ei bombe, men han ville anbefale meg Focal 165VR settet... hva mener dere gir mest bang for my bucks her??
er ikke ute etter å bli med på noe dB-drag eller noe sånt, men vil ha noe som jeg kan guffe litt med om jeg finner det for godt :)

blir mest sannsynlig å drive di med cd spilleren jeg har nå, lillebroren til denne http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 uten blåtann :)

Har jo og en 2kanals Lightning audio forsterker til subben min, og dama har akkurat samma forsterker bare i 4kanals, S2.400.4 trur jeg hennes hette, vil det funke bedre å koble frontsettet til denne, eller blir den for svak til både subben og frontsettet ??
Vi har både Focal 165VR og Polk MM6501 på lager. Jeg personlig er overhodet ikke i tvil om at MM6501 spiller flere hakk bedre enn 165VR. Jeg er heller ikke i tvil om at MM6501 spiller bedre enn 165KR. Noen vil sikkert påstå det motsatte - og lydkvalitet er jo som kjent en individuell oppfatning. Vi har ikke 165VR i utstilling, men vi har 165KR, og når de to settene blir spilt opp i mot hverandre har jeg enda ikke hørt en eneste kunde som har sagt at 165KR spiller penest. Om man utelukkende tenker høytspilling er nok 165VR like gode som MM6501, men det er verdt å merke seg at Focal settene har et større ønske om forsterker enn Polk Audio (altså er mer tungdrevne), så når du skal koble de direkte på CDspilleren vil du nok få mest utav MM6501 i alle fall.

Har ingenting negativt å si om Ice Audio - de er veldig hyggelige og har bra peiling.. men de anbefaler så klart de merkene de importerer og selger selv ;)

-edit-
oh.. btw.. @lpher jobber som kjent ikke hos oss lenger, så du får ikke mye respons om du sender mail på hans jobbadresse - bare til info :)
Han er også inhabil, siden han nå jobber for importør av bl.a. Polk Audio :mrgreen:
 #353771  av inzane2012
 
hihi, ja jeg vet, jeg sa det samme til han i førde på ICE om dere og Polk ;) hehe
Han mente vertfall at 165VR settet var ganske lettspillt, samt at det er jo en smule billigere og... blir sikkert bytte til en bedre 4kanals forsterker med tiden, men som alt annet her i huset så tar det litt tid ;)
men hva tror dere om å bytte ut min 2kanals forsterker med dama's 4kanals forsterker i mellom tiden da?? vil den klare å drive både frontsett og sub eller blir den for svak ??

litt kjipt at jeg ikke lenger bare kan stikke innom dere der oppe nå, blir litt lettere å bestemme seg da siden har både focal og polk inne, mens han på ice bare har focal, cadence og ground zero inne...

PS: tok å endra emnetittelen og nå ;)
 #353813  av ArildM
 
OT:
Nei, kjøp en USB-harddisk, og less den full med WAV-filer...så tenker jeg den meste kresne kan begynne å si seg fornøyd! :D
I blindtester som er utført har ingen konsekvent kunne påvise at det er forskjell mellom 256k Mp3 og WAV :) http://www.tomshardware.co.uk/forum/494 ... rpose-read
 #353839  av chris
 
inzane2012 skrev:hihi, ja jeg vet, jeg sa det samme til han i førde på ICE om dere og Polk ;) hehe
Litt snodig å si akkurat DET da, siden de importerer og selger Focal - og vi importerer ingenting, men selger både Focal og Polk Audio. Vil påstå vi har litt bedre sammenligningsgrunnlag akkurat her ;)
inzane2012 skrev: Han mente vertfall at 165VR settet var ganske lettspillt, samt at det er jo en smule billigere og...
Om du vil spare noen hundrelapper kan du også se på Polk Audio DB serien.. men jeg heller valgt å spare bittelitt ekstra og gå for MM6501. Det er verdt det.
inzane2012 skrev: blir sikkert bytte til en bedre 4kanals forsterker med tiden, men som alt annet her i huset så tar det litt tid ;)
men hva tror dere om å bytte ut min 2kanals forsterker med dama's 4kanals forsterker i mellom tiden da?? vil den klare å drive både frontsett og sub eller blir den for svak ??
Kommer jo an på hva slags sub du skal bruke :P
S4.400.4 yter vel ca 200W brokoblet, om jeg ikke husker helt feil?
inzane2012 skrev: litt kjipt at jeg ikke lenger bare kan stikke innom dere der oppe nå, blir litt lettere å bestemme seg da siden har både focal og polk inne, mens han på ice bare har focal, cadence og ground zero inne...
PS: tok å endra emnetittelen og nå ;)
Hehe, lite å gjøre med det da. Ice har nok bare det de importerer.
Men ja, med en lydsammenligning hadde det vært lettere å bli enig med seg selv ;)

Må for all del ikke glemme at man får ts-ogn pris hos oss ;)
 #353967  av TrustNo1
 
Chris:

Kunne du gitt meg pris på frontsett? Har for øyeblikket Dynaudio system 340 (3-way). Men jeg har en følelse av at det ikke klarer å benytte å benytte potensialet til RF Power 8004 forsterkeren min.

Funderer litt på å sette inn 2 stk 2-way frontsett istedet (6") men misstenker at det blir litt dyrere enn hva det er verdt.

Hva vil to frontsett koste om jeg er hovedsakelig ute etter lydtrykk, men fortsatt beholde en grei kvalitet på lyden?

Forøvrig så driver jeg å bytter nye dørsider i glassfiber, så elementene kommer til å stå i trykkammer.
 #354086  av inzane2012
 
huff nå vart det vanskelig å svare deg chris, hehe

men vertfall, heller egentlig mest mot MM settet, er jo ikke snakk om den heeelt store prisforskjellen, og har ikke glemt TS prisen heller ;) men må jo forhøre seg med dere før jeg gjør noe så dere ikke føler dere oversett :D hehe

ang subben er det nok fortsatt rockford'en jeg har, og den kommer jeg nok sikkert aldri til å bytte, den spiller MER enn godt nok for mitt bruk og den er såppas allsidig at jeg kan guffe alt fra hefig speed metal til allverdens techno/trace, country og den henger like godt med på alt ;)

så mener du at jeg likså godt kan hive inni forsterkeren til dama og koble frontsettet til den og få bedre lyd? eller kommer subben til å lide når den ikke får all guffa, er vel en 200w den jeg har nå og den leverer jo kun til subben...

PS: han på ICE i førde er SKIKKELIG focal entusiast om du ikke har skjønt det, har vist "holdt med" di siden han begynte med bilstereo i 18pil-og-bue :)