TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • bilradio spesialisten - lurt?

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #330580  av Elzin
 
hei, jeg var hos bilradio spesialisten i dag for å få ett ok pris tilbud på ett anlegg med kvalitets lyd, han satte opp ett tilbud til meg men da jeg kom hjem så jeg fort at disse prisene han ga meg ikke stemte over ens med nettsiden deres?! dvs de komponentene jeg fikk tilbud på var billigere der en i butikken?

noen som har vært borti noe lignende? vet ikke om jeg skal kjøpe her nå ettersom jeg ikke syns dette var noe hyggelig!

her er tilbudet han gav meg:

Spiller: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736
2495,- samme som nett butikken

Sub + Forsterker: fant ikke denne pakken på nettsiden, sbe12kit alpine subpakke 12"
2795,-

Front sett: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736
1495,- i butikk\tilbudet jeg fikk
1390,- på nettet

6x9 - hattehøytalere: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

1498,- i butikken
1290,- på nettet

eventuel montering: 2800,-

ut i fra prisene jeg fant på nettet, 2 av 4 komponenter hadde jeg spart 313,- og dette var ett tilbud? syns ikke dette passer jeg, ok det er bare snakk om 300,- men alikevell?

skulle få rabatt på 600,- også men hva om dette bare er priser han har satt slik at disse 600,- bare er blit lagt på de andre delene?


noen som har noe forhold til disse eller som har vært borti lignende? eventuelt kjenner til noen andre som dere kunne anbefalt som driver med bilstereo som jeg kunne undersøkt?
dette var på lura/sandnes!

jeg har handlet her før men det er flere år siden.

mvh krister
 #330582  av sindrejl
 
kvalitetslyd med pioneer høyttalere? :roll: Hør heller med noen fra trøndersk avdeling (forøvrig mr2chris eller @lpher her inne) så får du nok et ekte ts-ogn TILBUD :)
 #330585  av Elzin
 
takk sindre, husker @lpher igjen fra gamle tider! han hadde supra tidligere :) får se om jeg får tatt en tur innom igjen i morgen eller.no men nå er det sengetid for meg! og anlegget haster ikke :P
 #330625  av Vision
 
Har opplevd at butikker har selger varene sine billgere om du bestiller de direkte fra nettbutikken deres. Skal visstnok skyldes at det sparer de for omkostninger ved at de sender direkte fra lager til deg eller noe sånt. Om dette gjelder i ditt tillfelle har jeg ingen anelse om, er vel egentlig det samme siden Chris ordner opp :-)..
 #330628  av chris
 
Vision skrev:Har opplevd at butikker har selger varene sine billgere om du bestiller de direkte fra nettbutikken deres. Skal visstnok skyldes at det sparer de for omkostninger ved at de sender direkte fra lager til deg eller noe sånt. Om dette gjelder i ditt tillfelle har jeg ingen anelse om, er vel egentlig det samme siden Chris ordner opp :-)..
Vi skal i utgangspunktet ha samme priser på nett og i butikk, så her er det nok noen i BRS Sandnes som ikke er helt oppdatert. Men du har helt rett, det er billigere å drive en nettbutikk enn en "ekte" butikk, og mange velger å differensiere priser. Til og med Elkjøp er dyrere i butikk enn på nett på en del varer.
 #330629  av chris
 
For øvrig, Elzin, jeg ville ikke anbefalt de høyttalerne i det hele tatt. Jeg føler det er mye mer fornuftig å gi deg en skikkelig pris på Infinity Reference-serien. ;)

Må bare beklage på BRS Sandnes sine vegne, vi skal ha samme priser på nett og butikk - om ikke de der nede plutselig har bestemt seg for å differensiere. Butikkene drives på franchise, og har mulighet til å gjøre en del ting som de selv vil. Det er jo ikke noen lov som sier at man ikke kan ha høyere priser i butikken, så om de har begynt med dette er det ikke så mye vi kan gjøre med det. Det du har fått er veiledende priser fra Pioneer.
 #330656  av Elzin
 
ok, har lest alle postene nå. men chris, hva kan du anbefale meg da? jeg hadde egentlig 2x10" sub baki i tankene ettersom min erfaring med dette er at dem spiller finere enn en 12"

blir det en eller 2 forsterkere? eller drives sub med forsterker og resten med spiller? blir vell litt mye? front sett + 6x9 bak?
 #331155  av Shorty28
 
Send en mail til chris det funker alltid kjempe bra.
Jeg har handlet for et par mnds lønninger der og det gikk helt smertefritt.
Og jeg fikk veldig gode priser
 #331514  av lexusmann
 
Enig med chris, Infinity Reference er veldig bra... :wink:
 #334240  av bose
 
Infinity reference låter helt OK!
Bra detaljnivå og separasjon...
Men syns diskanten er hard og påtrengende (måtte ned 9 db på øverste båndet i EQ`n på spilleren, da ble det endel bedre), og festebrakettene til diskanten burde det finnes en bedre løsning på...

men nå kan mann vel ikke forvente allverden for 1500-ish kroner :roll:
 #334351  av chris
 
bose skrev:Infinity reference låter helt OK!
Bra detaljnivå og separasjon...
Men syns diskanten er hard og påtrengende (måtte ned 9 db på øverste båndet i EQ`n på spilleren, da ble det endel bedre), og festebrakettene til diskanten burde det finnes en bedre løsning på...

men nå kan mann vel ikke forvente allverden for 1500-ish kroner :roll:
Når det gjelder diskant er jeg enig. Men som du sier, det begrenser seg for hva man kan forlange for den prisen. Når det gjelder festebraketter, så er Reference kommet i ny utgave, og med nye fester for gitter til mellomtone etc. Tror også det er gjort endringer ang feste til diskant - uten at jeg har studert dette.
 #335382  av cameleon
 
Jeg har Reference i min Mr2, og er veldig fornøyd i alle fall. Dette er et billig sett med klar lyd, i forhold til mange andre på markedet.