TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DB drag, hva har folk spilt, og med hva utstyr ?

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #337048  av sindrejl
 
Spilte 140dB blankt med en Punch2 12" sub på peisgammel 4kanals RF forsterker, brokoplet altså to av kanalene, var vel 75w rms eller.no
Målt med trykkmålere hos BRS

Dette var i celica st205, hjemmesnekra som fy :D
Sist redigert av sindrejl den 09 sep 2009 17:26, redigert 1 gang totalt.
 #337275  av chris
 
Folk må komme med mer info enn bare hvilke suber og forsterkere som ble brukt.
dB-målinger kommer an på så mye. Offisielle eller uoffisielle? Hvilken bil? Utstyr? Hvilket måleutstyr som ble brukt? etc..

Jeg målte 145 dB i MR2'en min med 2 stk RF 12" P3 suber, koblet på "halv effekt" (2 ohm) på en RF T20001BD. Subene stod i ganske små lukkede kasser. Maxxima blå-topp batteri, og to RF 1farad kondensatorer. Original dynamo. Spiller var Kenwood DDX8027.
Ble målt med de trykkmålerne vi bruker i konkurranser, men dette var en høyst uoffisiell måling.
 #337325  av sindrejl
 
chris skrev:Folk må komme med mer info enn bare hvilke suber og forsterkere som ble brukt.
dB-målinger kommer an på så mye. Offisielle eller uoffisielle? Hvilken bil? Utstyr? Hvilket måleutstyr som ble brukt? etc..

Jeg målte 145 dB i MR2'en min med 2 stk RF 12" P3 suber, koblet på "halv effekt" (2 ohm) på en RF T20001BD. Subene stod i ganske små lukkede kasser. Maxxima blå-topp batteri, og to RF 1farad kondensatorer. Original dynamo. Spiller var Kenwood DDX8027.
Ble målt med de trykkmålerne vi bruker i konkurranser, men dette var en høyst uoffisiell måling.
Synes det er helt ekstremt å få til 145dB i en mr2 jeg da :D
 #337488  av TrustNo1
 
Jeg målte 145,4 db på db-drag på gatebil for noen år siden i en nissan 100nx med 2x12 GAS 12" og en kenwood 1023 (tror jeg den het) forsterker.

Men jeg synnes det er vesentlig bedre trykk i MR2'n med anlegget jeg har nå. (4x Kicker 8" Solo-baric L7 og
RF Power 20001)
Kunne vært intressant å målt dette.
 #337562  av chris
 
TrustNo1 skrev:Jeg målte 145,4 db på db-drag på gatebil for noen år siden i en nissan 100nx med 2x12 GAS 12" og en kenwood 1023 (tror jeg den het) forsterker.

Men jeg synnes det er vesentlig bedre trykk i MR2'n med anlegget jeg har nå. (4x Kicker 8" Solo-baric L7 og
RF Power 20001)
Kunne vært intressant å målt dette.
Hvordan i huleste fikk du GAS suber til å spille så høyt? :mrgreen:

Sving deg en tur til Trondheim, så tar vi en måling til deg i MR2'en ;)
 #337570  av sindrejl
 
chris skrev:
TrustNo1 skrev:Jeg målte 145,4 db på db-drag på gatebil for noen år siden i en nissan 100nx med 2x12 GAS 12" og en kenwood 1023 (tror jeg den het) forsterker.

Men jeg synnes det er vesentlig bedre trykk i MR2'n med anlegget jeg har nå. (4x Kicker 8" Solo-baric L7 og
RF Power 20001)
Kunne vært intressant å målt dette.
Hvordan i huleste fikk du GAS suber til å spille så høyt? :mrgreen:

Sving deg en tur til Trondheim, så tar vi en måling til deg i MR2'en ;)
hihi samme tenkte jeg på :D
 #337572  av TrustNo1
 
chris skrev: Hvordan i huleste fikk du GAS suber til å spille så høyt? :mrgreen:

Sving deg en tur til Trondheim, så tar vi en måling til deg i MR2'en ;)

Hehe, blir nok litt langt å kjøre, vurderer en rundtur rundt i norge neste sommer, så kanskje det kan bli aktuellt da :P

Ble overrasket selv over oppsettet i Nissan. Vet ikke helt, men mulig det har litt med måten det ble bygd på. Har ett par gamle bilder. Dette er vel rundt 7-8 år siden.

Selv om det kanskje ikke ser slik ut, så var forsterkene montert på seteryggen slik at baksetet kunne vippes opp og benyttes. (riktignok begrenset det lyden ganske bra)
Vedlegg
back1.jpg
back1.jpg (109.36 kiB) Vist 2867 ganger
light1.jpg
light1.jpg (154.98 kiB) Vist 2867 ganger
back2.jpg
back2.jpg (154.72 kiB) Vist 2867 ganger