TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ideer til bassløsning i mr2?

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #337527  av magnesmurf
 
Kasser i orginalrom går bare med 6" basser.

Men det er fult mulig å bygge en kasse til 8" som og gir plass til targaen. Men da må man være litt kreativ.

Skal høre hva disse bilinstalasjon gutta får til eventuelt.
 #337532  av Sven
 
magnesmurf skrev:Den siste så jo relativt praktisk ut.

Ser ut som om du får plass til targaen på toppen av kassa til subben?

Den boksen var selvstøpt?
Kassa er like høy som den originale. Kassa er selvlagd ja, formstøpt til MR2:D
 #337534  av Sven
 
magnesmurf skrev:Kasser i orginalrom går bare med 6" basser.

Men det er fult mulig å bygge en kasse til 8" som og gir plass til targaen. Men da må man være litt kreativ.

Skal høre hva disse bilinstalasjon gutta får til eventuelt.
Var 10" i min :wink:
 #337555  av TrustNo1
 
magnesmurf skrev:Kasser i orginalrom går bare med 6" basser.

Men det er fult mulig å bygge en kasse til 8" som og gir plass til targaen. Men da må man være litt kreativ.

Skal høre hva disse bilinstalasjon gutta får til eventuelt.
Det jeg mente var om man støper noe av kassa ned i orginalrommet, men lager den høy nok til at man får plass til 8" (eventuellt 10" om mulig)
Poenget er å få utnyttet mest mulig hulrom til kassevolum :)
 #337720  av angrykid
 
En ide eller to som du kan ta med til installasjonsgutta, som du omtaler dem. :D

Bass mellom setene, der du har den boksen stående i dag. Den er bare upraktisk (i mine øyne) og så ser det mye fetere ut med 2x 6,5" som står å pumper ut trykk, eller 1x 8".. Finnes MYYYYE fete 8"'ere ute på markedet som produserer nok trykk til at du blir fornøyd, det lover jeg.

Fjerne hanskerommet, og bygge inn en sub der. Det er ikke særlig vanskelig, men litt tidkrevene og den står bittelitt utsatt for spark fra passasjer. Utover det, så er det rimelig enkelt å trekke kabel til dit :D Når jeg sier fjerne, så er det bare å demontere og ha det liggende, sånn at du ved eventuelt salg, kan sette bilen tilbake i original stand. :)

Utover det, så har jeg faktisk ikke så alt for mye annet å tilføye annet enn det som er blitt sagt ovenfor.

/AK
 #338101  av chris
 
Sven skrev:
magnesmurf skrev:Kasser i orginalrom går bare med 6" basser.

Men det er fult mulig å bygge en kasse til 8" som og gir plass til targaen. Men da må man være litt kreativ.

Skal høre hva disse bilinstalasjon gutta får til eventuelt.
Var 10" i min :wink:
Jeg hadde 2x12" og fortsatt plass til targa ;)
 #338140  av magnesmurf
 
Mange som har hatt det, men de har enten skjært i bilen eller hatt targaen i bagasjerommet.

Men er ikke noe basshode, så trenger bare litt bass. Holder med en 12" i camryen min, og den står i bagasjen.

Har snakket med folka om diverse løsninger, og nærmer meg noen forskjellige muligheter. Skal dra dit med bilen når alt er lagt opp og innstalert av høytalere, spiller og ledningnett. Så skal de sette inne noen forskjellige løsninger og se hva som duger.

Blir valget mellom en aktiv kasse eller en slank bygget kasse til spesielle slanke subber. (pioneer eller rockford)