TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Forslag til kraftige 6,5 koaksial?

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #337987  av loft
 
Noen som har forslag på kraftige 6.5" koaksial og evt liten forsterker til dem?
 #338099  av chris
 
loft skrev:Noen som har forslag på kraftige 6.5" koaksial og evt liten forsterker til dem?
Kraftige høyttalere og liten forsterker? Litt selvmotsigende? :P

Hvor kraftige skal de være, og hva slags prisklasse tenker du på? Og hvorfor koaksial og ikke komponent?
 #338243  av loft
 
hehe, dårlig ordvalg. Tja, tenkte på komponent men hva ikke man får til selv:p..må vell lage nye hull til diskant osv.
Noen ekspempler da? Brodern kjøpte infiti 6.5koaksial (husker ikke hva de heter..til rundt 1000spenn) og kjørte over mer enn kraftig forsterker, men skuffende lyd så lurer på om jeg må opp i kanskje 5000? med forsterker? eller? gode eksempler da?
Var litt keen på å muligens bare laske over fra nåværende forsterkeren og til den evt nye. nå husker jeg ikke kabelstørrelse og mye den trekker men.

Har nå pioneer frontsett og rockford sub
 #339055  av mr2pondus
 
For 5000 drar du strikken opp i kompo-klassen ja!
Kjøp RF,JL Audio,Focal eller Kicker.Alt etter hva slags lydbilde du er ute etter.
Mange sett er slik i dag at man kan montere diskanten i senter av mellomtoneelementet.
En kraftig 2 kanaler og du har produktmessig gjordt ditt.
Husk også på at signalstyrken fra spilleren din bestemmer mye av sluttresultatet,hva lydkvalitet angår.
 #339122  av toyota mr2
 
er greit me kraftig forsterker å høytalere. men cd/mp3 spiller er vell noe å tenke på. en sjikkeli go spiller er det jeg setter øverst. skal du ha noe "billige" høytalere ville jeg gått for cadence. MYE lyd for pengene. kjøpte ett komponentsett til 800kr ( var den orange serien som er ute av produksjon nå) å me sjikkeli spiller å gode kabler spillte di sinnsykt bra kun på spiller. men uheldigvis ble de igjen glemt i en bil jeg solgte :( kortsakt: bruk mye penger på en bra spiller 1 gang enn å kjøpe mange billige. mye penger menes 8000-15000 avhengi av dvd eller ikke.