TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • hjelp med ny spiller i m ven

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #339396  av cteigen
 
jeg kjøpte ny spiller til bilen i dag med da jeg skulle koble på den nye spilleren fant jeg ut at han som har hatt bilen tidligere har rota allemed kablene bak og nå finne jeg ikke ut hva som er + og - og høyaler kablene er ikke lett og finne ut av heller. noen som vet hvilke ledniger som er hva? jeg har en 1992 mr2
 #339472  av mr2pondus
 
Jeg hadde isolert de kablene som er der,og trukket opp nye rett fra batteriet.Dønn stabilt.Husk seperat sikring.
 #339578  av magnesmurf
 
HÃ¥per du kan lese engelsk.

http://www.mr2.com/forums/sound-off/Toy ... ation.html

Her står det info om alle typer koblinger som er i mr2, uansett kobling.
Har selv sjekket ut denne, og det stemmer. Så det skal hvertfall la seg gjøre å finne pluss, minus, tenning, dimmer, og antenne. I og med at det er forsterkere osv til høytalerene bør du trekke sepparate ledninger til de, hvis du bytter ut høytalerene.

Hvis han som har hatt bilen tidligere, bare har laget spagettigryte bak, er det nok best å trekke nye ledninger.
 #339587  av cteigen
 
er det forsterker i bilen til det orginale? han som har hatt bilen tidligere har klippet og skjøtet kablene med sukerbiter for å få på en ny spiller :(
er du noen som har en liste som forteller hva som er strøm, jord, høytelere osv? eller må jeg trekke nytt til alt?
 #339673  av magnesmurf
 
I linken du fikk står det, men for å gjøre dte enkelt for deg kan jeg hjelpe deg med alle kabler.

Først trenger jeg dog å vite hvilken type kontakt du har.

Har han klippet vekk den orginale kontakten (stikkeren) helt? Hvis ikke må du svare på om du har 6, 10, 14, 15 eller 20 kontaker i den orginale stikkeren. Dette er viktig for å vite hvilken type orginal anlegg du hadde før.

Hvis ikke den er der må du begynne å telle antall ledninger fra orginalt ledningsnett. Og kun orginale ledninger må telles med, ikke den nye som er påskjøtet. Oppgi i såfall hvor mange ledninger det er der.

Dte kan være 6,10, 14 eller 20 forskjellige.

Når du vet hvor mange kan jeg finne frem skjema med fargekoder på disse, og oppgi hvilke farger som er hva.

Har du stikkeren på ledningen fortsatt, har jeg ferdig skjema til deg i linken. Kan godt lime det inn her.
 #339750  av cteigen
 
Tusen takk for at dere ville hjelpe men fant farge kodene så jeg klarte og finne fram :) det ble god lyd i bilen. skal legge til et bilde når jeg får tatt et så kan dere se resultattet. 8)
 #340348  av magnesmurf
 
Er jo bra det.

Du har den nederste delen av stereorommet ledig? Du kan jo sette inn en cdskuff eller et oppbevaringsrom under cdspiller, du får begge deler orginalt fra toyota. Samme i alle toyotaene fra 90 tallet, så du finner det sikkert på et bilopphuggeri og.