TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Synspunkter om 6x9 i hattehylla?

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #344590  av Scotty
 
Har fått 2stk veldig gode 6x9 JBL høytalere, og lurer på om jeg skal sette disse i bilen. Har hørt mye negativt om 6x9, men er det faktisk verdt å bruke flere tusen på å kjøpe nye høytalere enn å bruke noen gode 6x9?

Vurdere å lage en hattehylle slik som dette:

Bilde


God idè / dårlig idè?
 #344599  av angrykid
 
Det finnes tusen argumenter for å ha hattehyllehøytalere, og det finnes tusen argumenter mot å ha hattehyllehøytalere. :) Det spørs hva du selv ønsker.

De fleste argumenterer mot, pga det er sjelden du står med ryggen til musikken i f.eks ett konsertlokale eller du sitter foran pc'en åhar lyd bak deg. Det er sjelden man oppnår noe særlig god lyd i bilen når man har høytalere overalt, dette pga lyd som krasjer og skaper trøbbel i ett spekter i frekvensen.. Så, om du ser på det økonomiske aspektet med det, så er det ikke noe problem å bruke de 6x9 i hattehylla. Om du da har forsterkerkraft nok til å drive dem, så sier jeg bare kjør på.. :) Du får ett lydsystem som kanskje ikke kan konkurere i EMMA, men om det kun er partymusikk å ellers kosemusikk når du erute å kjører, så er det ikke noe problem. :)
 #344607  av bose
 
Hvis du i tilleg skal ha sub, så er det bare å kline på! Jeg syns det faktisk det blir penere rundt delingspunktet med sub, med kun bakhøyttalere.har med avstandsforskjellen å gjøre, som blir mye mindre enn om mann kjører med front+sub.Det problemet kan man jo løse hvis man har delay muligheter i spilleren sin.