TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • hvilken tube bass er best under 1500kr?

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #345593  av junkern
 
hei. ser etter en helt enker basser jeg kan ta ut og inn av bilen uten større demontering. tenkte derfor for å gå for en tube basser med forsterker. noen som har forslag til hva som kan spille greit? tenkt litt på å prøve torshov sin tubebasser a/d/s i 2x10" men vet ikke hvordan den spiller, tenkt litt på biltema sin også men den er bare 2x8" hvis jeg skal ha med sterker. kom gjerne med forslag evt noen som skal selge? prøver å holde meg under 1500kr,evt byttes i kyosho nitrobiler.
 #345889  av inzane2012
 
jeg hadde den største tuben til biltema, og den funket helt greit... passer for folk som vil ha litt mer bass i musikken sin men som ikke vil ha noe dyrt og flott...
så om du bare skal ha noe heeeelt enkelt og ikke vil legge så mye penger i det, så kan biltemaen sin vere helt kurant...
 #348566  av Miniboom
 
Hvis du skal ha en subwoofer som er lett å ta inn og ut, hvorfor kjøpe en "tube"?

Ser liksom ikke for meg at det er den mest praktiske saken å plassere. :)

Om du kjøper en billig 8" eller 10", og kjøper en ferdigkasse og en rimelig tokanals forsterker, kan du komme under 1500,-.

Går du på bruktmarkedet (Finn eller et forum), kan du få en bedre pakke for ca. samme pris, det er jeg ganske sikker på. :)
 #348683  av chris
 
Vi har noen pakker liggende.. 10" sub i en liten kasse, og forsterker. Skru forsterkeren fast på kassen, og vips, så har du en "aktiv sub". Denne pakken kan du få for 1500,-. Er så klart ikke det kraftigste i verden, men langt kraftigere enn de aller fleste aktive subwoofere.

Tube ser ikke jeg heller poenget med.. de er vanskelige å plassere. Er en grunn til at det nesten ikke er noen som produserer slike "tuber" lenger.. i hvert fall ikke blant de seriøse merkene.