TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kenwood dnx 5220 - Multimediamuligheter

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #345682  av avaasdf
 
Er det noen her som vet hva man kan kobble til av hardisker, pc eller usb pinne på min Kenwood 5220?

Har brukt minnepinne en stund, via usb inngangen, men da viser ikke spillern bildefiler eller videofiler. Kan jeg oppgradere systemet på spillern slik at dette kan leses?
Vil jeg ha samme problemet hvis jeg kobbler til en eksern hardisk? Noen som har prøvd og kobbla den opp i mot en pc og ha server i bilen? :)


JEvlig kjipt og kjøpe en "tv" med usb inngang, men så klarer den kun og lese musikk :/
 #345794  av Sven
 
Det går ann å oppgradere spilleren, men om det hjelper vet jeg ikke.
Ring Dalens elektronikkservice, 67062130.
Er de som har service på Kenwood.
 #348208  av runeme
 
Hei,
Jeg sitter på dnx 8220, og forstår det slik at du ikke kan spille av film via usb (pinne eller disk). Ikke noe oppdatering som hjelper her, den er simpelthen ikke tilrettelagt for dette - du får kjøre film via dvd sloten... Sikkert samme for din spiller!

rme
 #348319  av chris
 
runeme skrev:Hei,
Jeg sitter på dnx 8220, og forstår det slik at du ikke kan spille av film via usb (pinne eller disk). Ikke noe oppdatering som hjelper her, den er simpelthen ikke tilrettelagt for dette - du får kjøre film via dvd sloten... Sikkert samme for din spiller!

rme
Dette er helt riktig. DNX5220 har ikke støtte for visning av videofiler fra USB
 #348331  av avaasdf
 
hum, hva med og bytte til en vassere software da? ser ikke helt hvorfor det ikke skal vere mulig..

uansett føler jeg meg litt snytt.. :/ er det usb inn og tv så mener jeg at det er ganske selvsagt at det skal gå.. ser ut som jeg må ha en media server i bilen da :(
 #348424  av chris
 
avaasdf skrev:hum, hva med og bytte til en vassere software da? ser ikke helt hvorfor det ikke skal vere mulig..

uansett føler jeg meg litt snytt.. :/ er det usb inn og tv så mener jeg at det er ganske selvsagt at det skal gå.. ser ut som jeg må ha en media server i bilen da :(
Det er veldig sjelden at 2-DIN enheter har hatt mulighet for avspilling av video fra USB minnepenn - før nå nylig på de nyeste modellene.
 #349051  av @lpher
 
avaasdf skrev: Er det noen her som vet hva man kan kobble til av hardisker, pc eller usb pinne på min Kenwood 5220?
Vi har testet det meste av spillere på markedet pr idag angående hva som går og ikke av USB/iPods etc. :D Kenwood er faktisk den ENESTE jeg kjenner til i skrivende stund som har støtte for flere partisjoner. Høres i og for seg ikke revolusjonerende ut, men...dette betyr i klartekst at man koble på "store" disker. (les:250-500GB)

Det kreves da at disken tar strøm via USB-kontakten, samt at man partisjonerer disken a 30-40GB. Sistnevnte gjøres rett og slett fordi enheten skal "indexere" disken ved tilkobling, og dette vil fks. ta en HELV.... lang tid...om man benytter en 1TB disk med kun EN partisjon! :D Sa...ja...svaret på spørsmålet ditt er, ja du kan koble på harddisker eller sub-sticks. I tillegg til mp3 spillere (så lenge de oppfører seg som en USB-stick ved tilkobling) Har ikke prøvd å koble på pc ;)
avaasdf skrev:
Har brukt minnepinne en stund, via usb inngangen, men da viser ikke spillern bildefiler eller videofiler. Kan jeg oppgradere systemet på spillern slik at dette kan leses?
Jeg vet ihvertfall at DNX5240 gjør dette...så jeg synes det er rart om ikke din spiller, som er 99,9% identisk med den, ikke skulle takle det også. Ihvertfall om du oppdaterer softwaren på spillern. De benytter 100% samme software ;)
avaasdf skrev:
Vil jeg ha samme problemet hvis jeg kobbler til en eksern hardisk? Noen som har prøvd og kobbla den opp i mot en pc og ha server i bilen? :)
Det tror jeg ikke går...
avaasdf skrev:
JEvlig kjipt og kjøpe en "tv" med usb inngang, men så klarer den kun og lese musikk :/
NOEN funksjoner må de spare til neste års modelle også vettu ;)
 #349052  av @lpher
 
Sven skrev:Det går ann å oppgradere spilleren, men om det hjelper vet jeg ikke.
Ring Dalens elektronikkservice, 67062130.
Er de som har service på Kenwood.
Er vel mer hands-on erfaring angående disse spillerne å spore hos Bilradiospesialisten i Trondheim vet jeg ;)

Ring: 73949850 og spør etter Alf eller Christian ;)
 #349053  av @lpher
 
runeme skrev:Hei,
Jeg sitter på dnx 8220, og forstår det slik at du ikke kan spille av film via usb (pinne eller disk). Ikke noe oppdatering som hjelper her, den er simpelthen ikke tilrettelagt for dette - du får kjøre film via dvd sloten... Sikkert samme for din spiller!

rme
DNX8220 har verken offisiell (eller uoffisiell) støtte for video via USB....

MP3 Decode Compliant with MPEG-1/2 Audio Layer-3
WMA Decode Compliant with Windows Media Audio
AAC Decode AAC-LC "m4a" Files
WAV Decode no

Merk at det står at den ikke støtter WAV (raw lossless mao) Dette er bare bull. Den støtter WAV via CD/DVD/USB/Harddisk...i motsetning til mange andre merker som enten ikke støtter WAV i det hele tatt, eller kun på CD/DVD.
 #349055  av @lpher
 
avaasdf skrev:hum, hva med og bytte til en vassere software da? ser ikke helt hvorfor det ikke skal vere mulig..

uansett føler jeg meg litt snytt.. :/ er det usb inn og tv så mener jeg at det er ganske selvsagt at det skal gå.. ser ut som jeg må ha en media server i bilen da :(
Oom du ser her:
http://www.kenwood.eu/up_2_date/car/multimedia/dnx52xx/

Så er det nøyaktig samme software på 5220 og 5240. Så det første jeg ville ha prøvd er å oppdatert til 2.40 softwaren, og se om det hjelper ;) Om dette ikke fungerer, så er det hardware forskjeller...