TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Forsterker i MR2..

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #347791  av Stian AB
 
Hvilken av disse to forsterkerne er best? Har begge liggende, men monterer jo så klart den beste :D

RockFord Fosgate t500 1bd eller GAS 2channel alpha x 2100

Jeg har null peiling på sånn. Det jeg har i bilen fra før av er en 8" JBL sub og uorginale høytalere. Veit ikke noe om anlegget, siden forrige eier har montert det. Tror det er Kicker høytalere :?
 #348320  av chris
 
Stian AB skrev:Hvilken av disse to forsterkerne er best? Har begge liggende, men monterer jo så klart den beste :D

RockFord Fosgate t500 1bd eller GAS 2channel alpha x 2100

Jeg har null peiling på sånn. Det jeg har i bilen fra før av er en 8" JBL sub og uorginale høytalere. Veit ikke noe om anlegget, siden forrige eier har montert det. Tror det er Kicker høytalere :?
Jeg hadde valgt T5001BD uten å tenkt meg om. Vi hadde GAS en kort periode, og det ble meget raskt fjernet igjen. Makan til ræl skal man lete lenge etter :P (jeg var kanskje ikke så saklig objektiv nå men :P)
 #348387  av angrykid
 
100% enig med Chris på denne..
 #349057  av @lpher
 
Nå er jo BRL i sverige konkurs... De eide GAS. Dermed er GAS også borte...
 #349067  av Stian AB
 
Takk for svar..GAS går i søppel hylla, å Rockfordèn er montert i bilen. Nå gjenstår det bare å se om jeg får setet på plass igjen over forsterkeren :lol: Kan en forsterker bli farlig varm? For den ligger jo innpakka i isolasjon og stoffmatter.
 #349213  av TrustNo1
 
Stian AB skrev:Takk for svar..GAS går i søppel hylla, å Rockfordèn er montert i bilen. Nå gjenstår det bare å se om jeg får setet på plass igjen over forsterkeren :lol: Kan en forsterker bli farlig varm? For den ligger jo innpakka i isolasjon og stoffmatter.
Jeg vil si ja. De fleste forsterkere har vel en overheat protection, men ville ikke akkurat belaget meg på dette. Du risikerer en eller flere av følgende ved dårlig kjøling:

- Forsterkeren kutter tidlig
- Forsterkeren ryker
- Bilen tar fyr (i ytterste konsekvens)

Det er en grunn til at forsterkere somregel er fulle av kjøleribber. Pakker man den inn i isolerende materiale så mister ribbene hele sin effekt :)
 #349287  av Stian AB
 
TrustNo1 skrev:
Stian AB skrev:Takk for svar..GAS går i søppel hylla, å Rockfordèn er montert i bilen. Nå gjenstår det bare å se om jeg får setet på plass igjen over forsterkeren :lol: Kan en forsterker bli farlig varm? For den ligger jo innpakka i isolasjon og stoffmatter.
Jeg vil si ja. De fleste forsterkere har vel en overheat protection, men ville ikke akkurat belaget meg på dette. Du risikerer en eller flere av følgende ved dårlig kjøling:

- Forsterkeren kutter tidlig
- Forsterkeren ryker
- Bilen tar fyr (i ytterste konsekvens)

Det er en grunn til at forsterkere somregel er fulle av kjøleribber. Pakker man den inn i isolerende materiale så mister ribbene hele sin effekt :)
Den er jo ikke pakket inn i isolasjon, men isolasjonen og tøymattene ligger rundt forsterkeren. Siden forsterkeren er felt ned i teppet/islasjonen.
Denne har heller ingen kjøleribber..
 #349353  av chris
 
Stian AB skrev:
TrustNo1 skrev:
Stian AB skrev:Takk for svar..GAS går i søppel hylla, å Rockfordèn er montert i bilen. Nå gjenstår det bare å se om jeg får setet på plass igjen over forsterkeren :lol: Kan en forsterker bli farlig varm? For den ligger jo innpakka i isolasjon og stoffmatter.
Jeg vil si ja. De fleste forsterkere har vel en overheat protection, men ville ikke akkurat belaget meg på dette. Du risikerer en eller flere av følgende ved dårlig kjøling:

- Forsterkeren kutter tidlig
- Forsterkeren ryker
- Bilen tar fyr (i ytterste konsekvens)

Det er en grunn til at forsterkere somregel er fulle av kjøleribber. Pakker man den inn i isolerende materiale så mister ribbene hele sin effekt :)
Den er jo ikke pakket inn i isolasjon, men isolasjonen og tøymattene ligger rundt forsterkeren. Siden forsterkeren er felt ned i teppet/islasjonen.
Denne har heller ingen kjøleribber..
Det skal mye til før dagens forsterkere får så dårlig kjøling at det skjer noe skadelig. T5001BD har for øvrig kjøleribber.. nesten hele veien rundt (bare ikke der tilkoblingene er) :)
 #349376  av Stian AB
 
T5001BD har for øvrig kjøleribber.. nesten hele veien rundt (bare ikke der tilkoblingene er) :)[/quote]
Haha, jeg husker ekstremt dårlig..Så det nå at forsterkeren min har massevis av kjøleribber :lol: