TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Komponentsett Infinity Kappa Perfect 6.1

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #348324  av Fredrico
 
Hei

Har bestilt meg komponentsett til IS'en. Infinity Kappa Perfect 6.1.

Noen som har erfaringer med dette? Er ikke så rå på bilstereobygging egentlig, men hvordan må dette gjøres? Har bestilt en firekanals Infinity Kappa forsterker til å bruke til frontsett og 6x9 i hattehyllen. Må jeg dra nye kabler fra forsterker og helt frem i dørene? Hvilke kabler bør jeg bruke? Og hvor er beste stedet å ha delefiltrene?
 #348427  av magnesmurf
 
Du må ikke dra ny kabler, men det kan lønne seg med tanke på at skjøting av gamle kabler kan gå i stykker og du får ekstra jobb.

Hvilke kabler? Høytaler kabler, gjerne med merking eller forskjellige farge på pluss\minus for å gjøre jobben enklere. Merke spiller ingen rolle. Tykkelse spiller litt rolle. 2,5mm kabel er godt nok.

Delerfilter setter du der det er praktisk. Et sted du kommer til. Langt unna strømledning til forsterker, for å unngå elektrisk støy.
 #348638  av lexusmann
 
KK-ma70 skrev:Ikke anbefalt å legge delefilter i dørene. Som regel dårlig plass(vindu som går opp og ned) og masse fukt...
I corolla e10'ern jeg hadde la jeg delefilteret nede i sidelommen..ble neesten gjemt bort... :wink: men ikke sikkert det går i IS 200 da...
 #348654  av magnesmurf
 
Legg delefilter over sparkeplata eller i plasthuset ved siden av clutchen, inntil dørhengslet.