TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • SpørsmÃ¥l om antenne pÃ¥ mr2.

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #348437  av magnesmurf
 
Noen her som har koblet uorginal spiller i sin mr2, som kan svare på hvordan det er med antenne og strøm til den?

Har funnet flere forskjellige sider med forskjellig info. her er en: http://www.imoc.co.uk/technical/howto/M ... Aerial.pdf

Noen sider sier at det holder med å koble ANT+ ledningen fra orginalt ledningsnett til spiller, at man også må koble til AMP+ ledningen for å få antennen til å gå opp.

Noen som kan bekrefte\ avkrefte at man trenger mer enn en ledning for å få opp antennen? Har 15 pins kontakt til orginal spiller (samme ledninger som 14 pins)
 #348447  av TrustNo1
 
Jeg skal ikke si noe helt sikkert, men tipper dette er litt forskjellig om man har orginal forsterkeren eller ikke.

Jeg mener å huske at jeg kun trengte å sette strøm på en ledning for å få opp antennen på den gamle mr2'n min (hadde ikke orginal forsterker)

Tror ledningen var blå med hvit stripe, men dette er noen år siden, så tør ikke garantere noe.
 #348453  av magnesmurf
 
Vet farger og plasseringer på ledning. Men står en god del steder at man både må koble sammen AMP og ANT ledning for å få mottak fra antennen, da den i følge en del kilder har en funksjon for å gå opp, og en annen funksjon for å faktisk skru seg på...

Blir ikke helt klok på alt med antenna, men i værste fall får jeg bare prøve..
 #348462  av Sven
 
Mener jeg måtte koble både AMP og ANT får å få den opp :oops: :lol:
 #348483  av magnesmurf
 
STemmer nok det i følge de sidene jeg kom over. I tilegg kan man visst ikke fjerne noen av de orginale forsterkerene.

Skulle tro det var mulig å koble sammen de ledningene allerede ved antennen, så man bare trenger en ledning med spenning for å få opp antennen.
 #348495  av Sven
 
magnesmurf skrev:STemmer nok det i følge de sidene jeg kom over. I tilegg kan man visst ikke fjerne noen av de orginale forsterkerene.

Skulle tro det var mulig å koble sammen de ledningene allerede ved antennen, så man bare trenger en ledning med spenning for å få opp antennen.
Burde ikke være noe problem det. Klipp den fra forsterkeren og sett på en strømtyv.
Evnt. gjør det skikkelig å lodd de sammen.
 #348523  av magnesmurf
 
Må bare finne ut hvilke ledninger det er.. I flølge kobllingskjemaet er det 6 (!) ledninger til antenna. Tre forskjellige ledninger for +strøm, 2 styrestrøm ant og amp og en minus.
Lurer på hva i all verden de har tenkt på, siden det ikke holdt med pluss og minus :P
 #349744  av inzane2012
 
husker at når jeg byttet spiller i bilen min så var bare ant ledningen koblet inn på strømmen til spilleren...
men jeg var lite interessert i å kjøre rundt med ei 3 meter høy antenne på bilen hele tiden, så jeg klipte bare av den ledningen ;)
 #350024  av magnesmurf
 
Jeg skal koble antenna på egen bryter. Den ser jo helt idiotisk ut på bilen, men de få gangene jeg vil høre radio, skal jeg ha mulighet til det
 #350025  av mr2storbrua
 
magnesmurf skrev:Jeg skal koble antenna på egen bryter. Den ser jo helt idiotisk ut på bilen, men de få gangene jeg vil høre radio, skal jeg ha mulighet til det
Går jo an å kjøpe en ny, litt mer diskré antenne da... F.eks. en man fester på ruta...
 #350206  av magnesmurf
 
Ja. Men det sitter nå en anntenne der, så gidder ikke sette inn ennå mer mikkmakk. Hører på radio en gang i halvåret ca.
Men den ene gangen kan jeg jeg leve med at bilen plutselig ser ut som en forvokst radiostyrt bil.

Så min løsning blir en bryter til antennen :wink:

MÃ¥ bare finne riktige ledninger :)
 #350871  av magnesmurf
 
Dette er du dønn sikker på? Jeg har lest meg til at du må ha strøm på både ANT+ og AMP+ for at antennen skal stå oppe.

Hvis du bare har strøm på en av dem vil ikke antennen gå opp, i følge flere andre nettsteder.
 #350876  av Sven
 
magnesmurf skrev:Dette er du dønn sikker på? Jeg har lest meg til at du må ha strøm på både ANT+ og AMP+ for at antennen skal stå oppe.

Hvis du bare har strøm på en av dem vil ikke antennen gå opp, i følge flere andre nettsteder.
På min MR2 var det slik. Men det er jo ikke værre enn å koble spenning på begge uansett, da er du sikra.