TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • db mÃ¥ler!

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #351373  av loft
 
Hei, vet noen hvor jeg kan få kjøpt db måler? evt en som kobles til PC (med program) eller en håndholdt? gjerne ikke over 1000spenn...


Chris? har dere noe utstyr så man kan få testa anlegget?

fant en meget billig en fra lSound..vil den funke greit? for å måle db i bil eller går den for lavt?
http://www.lsound.no/Avdelinger/Produkt ... 00000.aspx

nå som jeg har leta litt finner jeg bare håndholdte som går opp til 130db... og de fleste som er ordentlige av dem koster gjerne 1000kr+..så tenkte jeg hvis jeg vil ha noe som kan måle opp til 150db må jeg vell legge i mange tusenlapper? :(
 #351383  av angrykid
 
Det finnes vel stort sett bare TermLab som er brukende til å måle over 140-150db. Koster en hel del, så anbefaler heller at du blir med på ett db drag arrangement i år, for å teste bilen din. Mye billigere. :D
 #351409  av loft
 
hehe var det da...vurderte da det var på bilradiospesialisten i trheim men var så mange med sykt større anlegg så tenkte bare kom til å bli flaut..kanskje får satse på å være med etter nybil og anlegget er på plass=p "its not about winning but about competing"...elr..
 #351424  av angrykid
 
Helt enig i siste setning der. :) Den gjelder i alle konkurransegrener..
Og dessuten, i db drag så er det forskjellige klasser, alt ettersom hva slags utstyr du har i bilen. F.eks så er det en klasse for 1x10" sub en klasse for 2x12" sub etc.. Hvis jeg ikke husker totaaaalt feil fra regelboka som jeg leste for ett år eller to siden. :)

Så det er bare å følge med.. :) selv skal jeg teste bilen min til sommeren på nærmeste konkurranse. Gleder meg stort til det. :)
 #351508  av loft
 
hmm ja..ska snike meg bort etterpå og spørre "om dere kan måle meg når ingen ser på " haha :P men kanskje man overrasker seg selv;)
 #351640  av chris
 
loft skrev:hmm ja..ska snike meg bort etterpå og spørre "om dere kan måle meg når ingen ser på " haha :P men kanskje man overrasker seg selv;)
Det er mange forskjellige klasser ja.. men om du vil "måles uten at noen ser på" kan du jo bare ta kontakt og bestille time i verkstedhallen. Vi tar målinger når som helst, hele året, bare man avtaler på forhånd. Vi ta noen få kroner for det da, men det er en grei måte å få målt anlegget uten masse publikum. I tillegg får man jo anledning til å justere anlegget og ta seg litt bedre tid enn det man har tilgjengelig i konkurranser.
 #351689  av angrykid
 
Har dere term lab utstyr, chris? :)
 #352375  av chris
 
angrykid skrev:Har dere term lab utstyr, chris? :)
Det er klart vi har. Har både term lab, og et "gammeldags" mikrofonsystem :)
 #352405  av angrykid
 
Send meg en PM med prisinfo angående måling og slikt, så får jeg vurdere om jeg tar med lex'en på besøk til dere snart. :)
 #352424  av TrustNo1
 
Jeg er også fristet til en måling, men bor litt langt unna :(

Noen som tar det i østlandsområdet?

Eventuellt så blir det kanskje en "norge-rundt" med mr2'n i sommer :P
 #356539  av TrustNo1
 
må isåfall bli i ferien. 10 juni blir litt tidlig
 #356927  av loft
 
Muligens litt tabu siden bilradiospesialisten ruler rundt her =p hehe


PLANET HIFI HAR BILSTEREOTREFF I MORGEN FRA KL 10:00 I SORGENFRIVEGEN, RETT PÅ ANDRE SIDEN AV DEKKSPECTURM. DET BLIR KONKURRANSE OG MULIGHET FOR Å TA DB MÅLING GRATIS. EUROPAS BESTE BILSTEREOBILER KOMMER SÅ MØT OPP.

trondheim forresten:)
 #357134  av chris
 
loft skrev:Muligens litt tabu siden bilradiospesialisten ruler rundt her =p hehe


PLANET HIFI HAR BILSTEREOTREFF I MORGEN FRA KL 10:00 I SORGENFRIVEGEN, RETT PÅ ANDRE SIDEN AV DEKKSPECTURM. DET BLIR KONKURRANSE OG MULIGHET FOR Å TA DB MÅLING GRATIS. EUROPAS BESTE BILSTEREOBILER KOMMER SÅ MØT OPP.

trondheim forresten:)
Det er absolutt ikke tabu. Alt som øker bilstereointeressen er positivt!

Men du trenger vitterlig ikke å skrive med store bokstaver...
 #357263  av angrykid
 
Tipper det var klipp og lim fra en annen side.. :)

Var forøvrig på treffet, og fikk målt min bil med en 12" i lukket kasse.. Fikk den bedømt gratis etterpå, men var ikke tilstede under premieutdelingen.. Men var endel fete biler å se på der, ja. :)