TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • pc med spotify i bil?!

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #354651  av Elzin
 
hei, da var vell tiden inne for å undersøke litt.
det jeg ønsker meg er spotify i bilen, men ikke via mobilen! jeg vil ha pc i bilen!

det jeg kunne ønske meg er:

bygge pc i bilen, bruke liten pc skjerm med tutch screen!
noen som vet om det finnes noen som passer inn på bredden av dasj? (bredden av spiller?)

det jeg også lurte på var: er det mulig å få gps på dataen? slik at jeg slipper å ha 2 skjermer?
 #354656  av ArildM
 
Har spekulert på det samme selv :) Det "verste" blir vel å få til en jevn dekning via feks mobilt bredbånd. Ville heller ha brukt offline spillelister.

Uansett det jeg fant ut sist gang var å bruke en touchskjermsversjon av en EEE maskin.
Vår leverandør (mafiaen som styrer Itegra/Komplett/Norek/MPX +++) har denne:
http://www.norek.no/k/ki.aspx?sku=585073

SÃ¥ ville jeg ha brukt en billader til pc som koster rundt 500,-

Deretter ville jeg demontert alt sammen og evt laget en 1dins ramme for å ha pc i, så modifisert 10,1" skjermen inn i konsollen. Skjermkabelen i fra hovedkort til skjerm er ikke så ekstremt lang så det kan ikke være så veldig stor avstand fra hovedkort til skjerm.

Så kommer dette med varighet da. Kanskje du burde ha brukt en SSD disk for å unngå støtskader?
Evt vet jeg ikke hvor glad EEE er i fukt og temperatursvigninger. Heller ikke hvor høy varme det kan bli i dashen en HET sommerdag, og hvordan det vil slå ut mtp stabilitet på OS.
Evt kan en jo konstruere en større kjøleribbe?

Til sist må en bruke mobilt bredbånd, kanskje ICE?

EZ? :mrgreen:
 #354661  av Elzin
 
det jeg tenkte var en pc skjerm med eventulet hd utgang med tutch screen, men maks størrelse på denne er vell 7" for at den skal passe noen lunde rett inn?

selve pcen må nok bli under passasjer sete men den beste plasseringen hos meg hadde nok vært mellom baksetene i bilen, men da blir det jammen ikke mye lufting!

fikk høre at det hadde vært en kar inne hos bilradio spesialisten her i stavanger som hadde en meget sikker pc med tanke på risting osv. ingen vifter og ssd disker, win 7, men han viste ikke annet en at den var blit brukt i lastebiler og i offshore
 #354662  av Elzin
 
http://cgi.ebay.co.uk/7-inch-Touch-Scre ... 0183128333

der er noe som kansje kan brukes, gjennomsiktig matte som legges over skjermen 7"
 #354664  av TrustNo1
 
Hva med ipad? Tror jeg leste ett sted at den har optisk utgang og mulighet for å koble til lydenheter.
 #354665  av Elzin
 
ipad - 9.7" tror max er 7" i bilen
 #354670  av Elzin
 
http://www.chinavasion.com/product_info ... -with-vga/

noe slikt kunne jo vært kjekt, men ville fortsatt helst bare hatt skjermen!
 #354672  av sindrejl
 
bygg en liten pc som går på 12v, kjøp lilliput 7" skjerm på ebay (helst led), bruk spotify offline.. good to go..
 #354674  av Elzin
 
glimrende! takk!
 #354682  av Sven
 
Man får vel kjøpt såkalte carputere, gjør man ikke?
 #354711  av TrustNo1
 
Alternativt så funker det med feks Replay music og rett og slett bare rippe mp3 i fra spotify. Helt sikkert i mot spotify sin EULA, men tror det strengt talt skal være lovlig.
 #354948  av chris
 
TrustNo1 skrev:Alternativt så funker det med feks Replay music og rett og slett bare rippe mp3 i fra spotify. Helt sikkert i mot spotify sin EULA, men tror det strengt talt skal være lovlig.
Å rippe musikk fra Spotify er vel egentlig en slags opptaksgreie? Av det jeg har lest fungerer det skikkelig dårlig.

Jeg tror ikke spotify rip er lov heller, og jeg velger å tro at avtalen de har med plateselskapene IKKE innebærer ripping til egne pc'er rundt forbi (utenom spotify sin egen offline mulighet så klart).
 #354956  av ArildM
 
Det er vel ca like lovlig som det var å ta opp radio på kassett? Kvaliteten ble ikke bra, men hey du kunne jo sette sammen en gratis kassett med all musikken du ville ha selv :)

Men som sagt, offline playlist fungerer da mye bedre.
Evt bare gi faen og kjøp deg en skikkelig spiller laget for å ha i bil først som sist?
 #354982  av sindrejl
 
chris skrev:
TrustNo1 skrev:Alternativt så funker det med feks Replay music og rett og slett bare rippe mp3 i fra spotify. Helt sikkert i mot spotify sin EULA, men tror det strengt talt skal være lovlig.
Å rippe musikk fra Spotify er vel egentlig en slags opptaksgreie? Av det jeg har lest fungerer det skikkelig dårlig.

Jeg tror ikke spotify rip er lov heller, og jeg velger å tro at avtalen de har med plateselskapene IKKE innebærer ripping til egne pc'er rundt forbi (utenom spotify sin egen offline mulighet så klart).
Jeg har testet Re-Play programmet og på maks kvalitet så var det helt greit, men det var fremdeles mulig å høre forskjell. Var derimot mer irriterende å måtte sette hver playlist på opptak en hel natt om gangen
 #354991  av sindrejl
 
angående gps så finnes det små billige usb moduler man kan kople til pcen. Brukte en slik selv på 7" skjerm og et kurrant kartverk jeg rippa fra nettet. Fungerte som f :)