TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • pc med spotify i bil?!

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #355103  av TrustNo1
 
sindrejl skrev:
chris skrev:
TrustNo1 skrev:Alternativt så funker det med feks Replay music og rett og slett bare rippe mp3 i fra spotify. Helt sikkert i mot spotify sin EULA, men tror det strengt talt skal være lovlig.
Å rippe musikk fra Spotify er vel egentlig en slags opptaksgreie? Av det jeg har lest fungerer det skikkelig dårlig.

Jeg tror ikke spotify rip er lov heller, og jeg velger å tro at avtalen de har med plateselskapene IKKE innebærer ripping til egne pc'er rundt forbi (utenom spotify sin egen offline mulighet så klart).
Jeg har testet Re-Play programmet og på maks kvalitet så var det helt greit, men det var fremdeles mulig å høre forskjell. Var derimot mer irriterende å måtte sette hver playlist på opptak en hel natt om gangen
Når man ripper fra spotify så kommer kvaliteten helt ann på lydkortet. Spotify streamen er kryptert, og replay music henter lyden analogt ut fra lydkortet. Selv har jeg premium spotify konto slik at man får 320kbit stream og rippet i like høy kvalitet. Kan ikke si at jeg merket noen forskjell. Replay music bruker lydgjenkjenning for å navngi tracks. Kjenner igjen noe slikt som 70-80% av det man ripper.

I følge norsk lov er jeg rimelig sikker på at ripping er lov. Når det gjelder spotify sine regler kan jeg si med 100% sikkerhet at det ikke er lov. Men det betyr ikke at det er straffbart i Norge.

Når det er sagt så ville jo selvfølgelig "the real thing" i bilen vært det optimale. Går med litt småplaner å få til noe slik selv.
Har man fri bruk abbonoment på mobilen kan man bare skaffe seg tvilling sim og bruke dette i pc'n. Men som tidligere nevnt, det er variert dekning, og man bør ha det man spiller mest som offline playlists.
 #356811  av john_e
 
Prøv å skaff deg iPad og et iPad adapter til bilen, så får du en stor skjerm som du kan snu og dreie på, og full mulighet til å koble deg opp til både internett og bilens stereoanlegg :D
Det ser litt tøft ut i filmen her da! ;)
 #356813  av chris
 
john_e skrev:Prøv å skaff deg iPad og et iPad adapter til bilen, så får du en stor skjerm som du kan snu og dreie på, og full mulighet til å koble deg opp til både internett og bilens stereoanlegg :D
Det ser litt tøft ut i filmen her da! ;)
Har en her også, som har integrert den litt mer:


Ikke det at jeg er noen spesiell apple-fan for å si det sånn.. men gøy at noen tar litt tak og gjør annerledes-løsninger :)
 #357909  av Elzin
 
har nå vært rundt på forsjellige forum og funnet ut akkuratt hva jeg trenger (tror jeg)
så i løpet av uken som kommer blir det mye bestillinger. pc med skjerm og gps: 5.000,-
*med i denne "pakken" er:
-lilliput 7" 2DIN pc skjerm med rygge kamera tilkobling og touch screen
-helt ok mini pc 25x25x8 cm
-strøm adaptere for både bil og hjem
-Centrafuse software med gps over Europa
- GPS mottaker


ingen dum pris det syns jeg!

har også vært innom ett auto hotkey forum og fått programert ett script til num pad tingen på pcen, har kjøpt ett eksternt ett som keg kan ha i midt konsollen!
dette er nå programert slik at det går ann å skrive på dette akuratt som på en mobil telefon :D
de andre kanppene som ikke er i bruk som tastatur blir bukt som opp ned med volum, play pause neste sang osv :)

kommer mest sansynlig til å gå for telenor mobil internett
tror dette kommer til å bli kanon jeg :D
 #357911  av TrustNo1
 
Gjerne lag en prosjekttråd om du setter i gang med dette. Går med litt småplaner om å gå til innkjøp av noe lignende.
 #357915  av Elzin
 
kunne godt gjort det men er desverre ikke i en toyota :/
 #357977  av TrustNo1
 
Elzin skrev:kunne godt gjort det men er desverre ikke i en toyota :/
Det gjør ingenting for min del iallefall :)
 #358505  av TrustNo1
 
småplanene mine har akkurat blitt litt større planer, så er meget intressert i å se på dette :D
 #361195  av Elzin
 
har laget num pad slik jeg ville ha den, har remappet dette så det fungerer

men ikke minst, har bestilt følgende ting til bilen nå:

lilliput 7" skjerm
Carpc laget for å være i bil
AC to DC power brick
Centrafuse Europe
GPS unit
upgrade to the 2x hard drive case
2x Mini jack to RCA adapters
2xSSD disker som jeg har hjemme. (dette pga dem er kjappere og tåler mer bank, ingen roterende objekter inni som tar skade mens du kjører)

så nå... er det bilstereo på gang... og hvem må jeg kontakte da? chris! :D
det jeg ser for meg er ett lite anlegg egentlig. dvs frontset, forsterker, og helst airfree høytalere! :shock: hvem bruker vell dette?
tenker mest på plass i bilen, har jeg en svær kasse så er den bare i veien!

dette er nok noe bil radio selgere også har en fremtid i ettersom jeg nok ikke er den siste som vil ha noe slikt!
så hvorfor ikke prøve, eller kansje få bilradio spes til å bygge en kasse i hattehyllen om det er en mulighet som ikke koster for meget?

vi får se hva chris har å si, sender han en pm nå :)
front set, leste at Infinity Reference 6530CS serien var ett bra valg! ingen upris heller :)
 #361202  av chris
 
Elzin skrev:har laget num pad slik jeg ville ha den, har remappet dette så det fungerer

men ikke minst, har bestilt følgende ting til bilen nå:

lilliput 7" skjerm
Carpc laget for å være i bil
AC to DC power brick
Centrafuse Europe
GPS unit
upgrade to the 2x hard drive case
2x Mini jack to RCA adapters
2xSSD disker som jeg har hjemme. (dette pga dem er kjappere og tåler mer bank, ingen roterende objekter inni som tar skade mens du kjører)

så nå... er det bilstereo på gang... og hvem må jeg kontakte da? chris! :D
det jeg ser for meg er ett lite anlegg egentlig. dvs frontset, forsterker, og helst airfree høytalere! :shock: hvem bruker vell dette?
tenker mest på plass i bilen, har jeg en svær kasse så er den bare i veien!

dette er nok noe bil radio selgere også har en fremtid i ettersom jeg nok ikke er den siste som vil ha noe slikt!
så hvorfor ikke prøve, eller kansje få bilradio spes til å bygge en kasse i hattehyllen om det er en mulighet som ikke koster for meget?

vi får se hva chris har å si, sender han en pm nå :)
front set, leste at Infinity Reference 6530CS serien var ett bra valg! ingen upris heller :)
Hehe, fikk PM'en din ja. Ga deg et svar, men en ting jeg glemte å nevne var at en basskasse ikke trenger å være så sabla stor. Mange elementer trenger meget liten kasse - spesielt mtp lukket løsning. En eller to 10" i lukket kasse tar liten plass i bagasjerommet. En kasse på undersiden av hattehyllen er fullt mulig. :)

Reference 6530CS er et veldig kurant høyttalersett i den prisklassen. Er man på jakt etter noe forholdsvis rimelig er dette settet man bør velge :)
 #361244  av Elzin
 
høres lovende ut. takk for alle svar :)
 #361657  av Elzin
 
da var det kommet pakke i posten! Bilde

nå er det merking av ledninger og tegne ett lite lednings kart så får vi se på torsdag om jeg muligens får montert? ;)
 #361786  av Elzin
 
745 usd, +70 i shipping

så omtrent 5.000,-