TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Dobbel din

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #356891  av MrControl
 
Holder på å skal montere en tv i mk4'n men ser til min forskrekkelse at min dobbel-din er for stor for hullet i dashbordet der stereon før stod?

Er ikke hullet dobbel din ganske nøyaktig?
 #356985  av Sven
 
Dobbel DIN er dobbel DIN. Er jo en standard.
Hmmm, sikker på du har tatt av nok deksler :roll:
 #356993  av MrControl
 
Har tatt av alt av deksler.

Hvis jeg kun prøver å sette tv'n inn uten ramma er det snakk om ett par mm for lite klaring.
 #357023  av MrControl
 
Litt flaut å si det men når jeg skøyv den inn i fra innsiden smatt den jo rett på:)
 #357027  av Sven
 
Hehe, bra det ordna seg da.
 #358168  av Tfan
 
Hei,
Jeg tenkte på å kjøpe meg en dobbel din spiller.
1. Hvordan får man ut den originale som sitter i bilen?
2.Passer alle dobbel din spillere?, hva koster en ramme til å ha rundt?
 #358181  av mailman1
 
Er det plass til dobbel din, så skal dem passe alle sammen.
Som Sven sa. Dobbel din er en standard størrelse.

Den originale kommer helt an på hva bil du har. Ofte har originale spillere noen spesielle verktøy du må få kjøpt fra importør. Men det er helst på nyere biler. På eldre biler trenger du bare et skrujern. Men så må du kle av dashbordet for å komme til skruene. Arbeid er det uansett ;)

Er også noen spillere som sitter i en ramme som må poppes ut med spesielt verktøy. (selv om dem ikke er originale) varierer fra spiller til spiller.
 #358463  av Leif Gunnar
 
DIN er en standard ja, men den kan faktisk variere i størrelse. Alt etter hvor bilen er blitt produsert.

Så på noen bryter paneler som skulle passe i 1xDIN hull. Disse kom i 3 forskjellige DIN størrelser. Så med andre ord, så varierer det faktisk.
Men jeg har og merket det at noen biler så er det ikke plass til ramma som følger med spillerne. I gamle Carina II'en min, så skal det ikke være ramme rundt spilleren. Der skal spilleren skrus fast i dashbordet fra innsida.