TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bygging av anlegg i en Celica GT4

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #359521  av Andrepedersen
 
TrustNo1 skrev:Begynner å nærme seg nå :)

En idee angående spacerne til elementene:

Kapp ut en MDF ring som er endel større i diameter (hullet skal være det samme), så lager du en MDF ring til som har litt mindre ytre diameter, men større indre diameter slik at ringen går på utsiden av elementet. Deretter sparkler du rundt så du får avrundet kant i mot kassa på hele greia. Da vil du få en litt "innsenket" look på elementet, mens selve spacerne vil se ut som de er "støpt" ut i fra kassa.

Litt vanskelig å forklare med tekst, si fra om du ikke skjønnte helt hva jeg mente så kan jeg prøve å lage en tegning.
Ja, skjønner godt hva du mener, og akkurat det har jeg faktisk tenkt på ;) Skal se hva jeg får gjort med det idag ;)
 #359531  av TrustNo1
 
Ok, du får poste bilder av hvordan det blir :)

Kom på en ting, Skråkapp ytterdelen av MDF ringen, så kan du bruke mye mindre sparkel :)
 #359853  av Andrepedersen
 
Enda litt oppdateringer på stereofronten :)

Kassen er nå så og si ferdig, er bare å fylle inn alle skjøyter slik at det blir skikkelig tett. Og litt borring av hull til strøm og signal må gjøres ;)
Jeg måtte skjære vekk 1 cm ifra veggene til plexiglassplata, og 1,5cm ifra fronten for at det ble plassmangel til subelementa. Dette løste problemet,


Her er bilde av kassa inni:
Bilde
Neonlys må en ha ;)
Bilde
Prøvemontering av forsterkeren :)
Bilde
Kobla til ledningene til subbene, lastes 2ohm.
Bilde
ledningene skal ligge på stell ;)
Bilde
Bilde

Pakke i fra James b her på forumet ;)
Bilde
Godt innpakka !!

Rockford forsgate frontsett og coaxial, eller hva det heter ;)
Bilde
Bilde

Gammalt vs nytt ;)
Bilde Bilde

Høytalerene bak er ferdig montert ;) Gjore seg veldig det dær !!
Bilde

Blir sikkert ferdig me å montere frontsettet, diskantene og resten iløpet av helga :)
 #359925  av James
 
Ser der ja! Håper de blir bra :wink: :wink: Blir spennende å følge med videre :)
 #360044  av Andrepedersen
 
James skrev:Ser der ja! Håper de blir bra :wink: :wink: Blir spennende å følge med videre :)

takk takk ;) Anlegget jeg kjøpte fra deg såg veldig bra ut ;) Flere bilder kommer senere idag forhåpentligvis !!
 #360265  av Andrepedersen
 
mr292 skrev:kommer du til å ha buet ytterkant på ringen rundt basserne?
Buet ytterkant ? hvor? på spacerene?
Isåfall, nei. hvordan det? :D
 #360314  av Andrepedersen
 
Kapp ut en MDF ring som er endel større i diameter (hullet skal være det samme), så lager du en MDF ring til som har litt mindre ytre diameter, men større indre diameter slik at ringen går på utsiden av elementet. Deretter sparkler du rundt så du får avrundet kant i mot kassa på hele greia. Da vil du få en litt "innsenket" look på elementet, mens selve spacerne vil se ut som de er "støpt" ut i fra kassa.

Vart slik, men ikke så stor innerkant som han kanskje ville ;) Hehe, Ja. Trur du missforsto litt ;)
 #360367  av loft
 
chris skrev:
Andrepedersen skrev:Ok, det er ganske likt egenskapene til et gelebatteri. Men, dette er ikke det ?
Det handler om kortslutningsspenning, altså hvor mye de kan levere på en gang. .

"kortslutningspenning på 5000A" (fra nortstar nsb125) ..må bare spørre men spenning er volt og strøm amper..kortslutningstrøm. :P
hvis ikke det er noe ekstremt spesielt med bileletronikk kontra vanlig IT/TN 230v/400v. måtte bare :p. aldri hørt om kortslutningsspenning
 #360388  av chris
 
loft skrev:
chris skrev:
Andrepedersen skrev:Ok, det er ganske likt egenskapene til et gelebatteri. Men, dette er ikke det ?
Det handler om kortslutningsspenning, altså hvor mye de kan levere på en gang. .

"kortslutningspenning på 5000A" (fra nortstar nsb125) ..må bare spørre men spenning er volt og strøm amper..kortslutningstrøm. :P
hvis ikke det er noe ekstremt spesielt med bileletronikk kontra vanlig IT/TN 230v/400v. måtte bare :p. aldri hørt om kortslutningsspenning
.. og der er vi tilbake på flisespikkeri og ord-pirking? :? :D
 #360393  av loft
 
hah :p måtte bare spørre om det var noe i forhold til bileketronikk og batterier at det var noe som kalles kortslutningsspenning :P (er trikker så ble litt nysgjerrig)
syns det hørtes litt snodig ut..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7