TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bygging av anlegg i en Celica GT4

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #360546  av Andrepedersen
 
Tid for litt oppdateringer ;)

Klargjøring for installering av frontsett :
Bilde
Slik var det når jeg tok av dørtrekket, etter jeg vaksa inni her. Jeg rengjore både det dere ser her, og bakerste vegg. Samt hadde jeg litt tectyl slik at det skal holde seg rustfritt en god stund :)
Bilde

Isolerte bare grunndigst innenfor høytaleren, altså ved den bakerste veggen ble omtrent alt isolert! Mens på "ytterveggen" ble bare di største overflatene tatt.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Lagde også et lite distansestykke til frontsettet.
Bilde

Nye diskanter er også bestillt :)
Det var ene dørsiden !
 #360622  av Andrepedersen
 
Fikk endelig til å fikse låsen på denne dørsida, problemet når jeg skulle lukke igjen døra, da ville ikke låsen holde igjen. Det jeg gjore var at jeg vaska hele driten med trykk osv, og hadde i litt 5-56 noe som gjorde susen ;) Da var ivertfall 1 problem ute av verden !
Imårgen blir det lakkering og montering av dørsiden, (svart) Etter det skal det på nye diskanter http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 som jeg kjøpte via chris her på forumet. Så er det førerdøren sin tur.
Hadde også litt tynnflytende tectyl inni døra, etter jeg rengjorde slik at det holder seg rustfritt.

Ser frem til prøvetur nå!
Sist redigert av Andrepedersen den 22 jun 2010 00:54, redigert 1 gang totalt.
 #360746  av Andrepedersen
 
Dørpanelet er ferdig lakkert (svart) og på plass, samt dekslene til diskantene bake.
Bilder kommer snart :)
 #361022  av Andrepedersen
 
Enda litt oppdateringer:
Har lakkert dørpanelet, dekselet som ligger ovenfor diskantene bak, og tectylert inni døra. samt rensa, smurt opp og fiksa låsen på døra.

Har fått lakkert og montert dørpanelet:
Før,
Bilde
Etter,
Bilde
Dekselet over diskantene fikk seg også et strøk,
Bilde

San vart dørpanelet, dårlige bilder, men vart veldig bra. Syns det såg mye nyere og råere ut en den kjedlige gråfargen.
Bilde
 #361032  av ArildM
 
Spent på hvordan den lakken din sitter over tid jeg, men ellers er dette helt glimmers ;D
 #361041  av Andrepedersen
 
ArildM skrev:Spent på hvordan den lakken din sitter over tid jeg, men ellers er dette helt glimmers ;D
Takk ;) Jo, har gode erfaringer med den, har gjort det med en del andre biler jeg har hatt.. :)
 #361099  av Andrepedersen
 
Måtte flytte jordinga, pga jeg la den opp på en litt upraktisk plass, så jeg la den heller under seteryggfestet. Noe som gjore susen.
Pussa og herja på i en stund for å få skikkelig kontakt :)

Bilde
Bilde

Satser på å bli ferdig me kassa idag, og litt forskjellig annet pjask.
Flere bilder kommer senere.
 #361118  av chris
 
Andrepedersen skrev:Måtte flytte jordinga, pga jeg la den opp på en litt upraktisk plass, så jeg la den heller under seteryggfestet. Noe som gjore susen.
Pussa og herja på i en stund for å få skikkelig kontakt :)

Rett ut fra læreboka :D
 #361176  av Andrepedersen
 
chris skrev:
Andrepedersen skrev:Måtte flytte jordinga, pga jeg la den opp på en litt upraktisk plass, så jeg la den heller under seteryggfestet. Noe som gjore susen.
Pussa og herja på i en stund for å få skikkelig kontakt :)

Rett ut fra læreboka :D
Hehe, ja ;) Skal være god kontakt der, eller ?
 #362738  av Andrepedersen
 
Oppdatering, kassen er endelig ferdig :)

Alle ledningene er lagt opp skikkelig.
Bilde

Litt pynting på di midlertidlige subbene,
Bilde

Kassa er på plass, og klart til å få festa det siste elementet:
Bilde

Stilrent;)
Bilde

Fiks ferdig,
Bilde

Lurer på å kjøre slik, uten hattehylle. Grunnen til det er at jeg synes at dette så veldig rått ut, og at lyden blir betydelig bedre.
Bilde
Bilde

Enda en oppdatering kommer senrere ;)
 #362987  av Andrepedersen
 
Begynner å ta for innvending nå :)
Nye diskanter til dørene vart bestillt, fra chris på forumet. God pris og en kjempe oppdatering til bilen!
Bilde
Bilde
Litt fargedetaljer er viktig,
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Tenker jeg blir ferdig me diskanthuset ikveld ;)
Sist redigert av Andrepedersen den 12 jul 2010 16:54, redigert 1 gang totalt.
 #362989  av ArildM
 
Hehe, når du endelig kommer med store bilder er de så uklare at jeg hadde ønsket at de var små igjen :lol: 8)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7