TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bare bytte høytalere i ny Avensis

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #358019  av ErikG
 
Vant noen Alpine 6x9'' høytalere på gatebil og vurderer å montere disse i Avensisen. men er det bare å skifte ut de gamle høytalerne med nye? Blir å skifte de som sitter i dørene foran. De er samme størrelse nesten, men de gamle er på 20w og de nye er på 90w rms.
 #358032  av Sven
 
Har ikke noe å si. Men du skal jo helst ha lik type elementer over alt :wink:
Bare å bytte bak og :D
Er det forresten 6x9 originalt? :shock:
 #358038  av ErikG
 
Skal først sjekke hvordan det blir med de jeg setter i nå. Har laget braketter i kveld så blir nok å montere dem inn i morgen og se om jeg hører noe forskjell
 #358479  av lexusmann
 
chris skrev:6x9 i fremdørene?? :shock:
Jepp, tror det blir vanskelig... :D er vel 5,5" eller 6" der tenker jeg... :wink:
 #358500  av ErikG
 
Det sitter faktisk 6x9 i fremdørene orginalt. Er ikke helt sikker på hvordan resultatet ble. har ikke fått justert spacerplatene helt sånn jeg ønsker så har ikke satt på begge dørtrekkene. Synes jeg nå har fått litt skurring fra andre høytalere. Kan de nye høytalerne innvirke på de gamle på noe vis?
 #358510  av chris
 
ErikG skrev:Det sitter faktisk 6x9 i fremdørene orginalt. Er ikke helt sikker på hvordan resultatet ble. har ikke fått justert spacerplatene helt sånn jeg ønsker så har ikke satt på begge dørtrekkene. Synes jeg nå har fått litt skurring fra andre høytalere. Kan de nye høytalerne innvirke på de gamle på noe vis?
Jeg har aldri sett Avensis med 6x9" i dørene originalt. Bilder?

Nei, de nye høyttalerne påvirker ikke de gamle på noen måte, rent bortsett fra at ofte spiller man høyere med nye høyttalere foran som gjør at de bak ikke henger med lenger.
 #359395  av ErikG
 
Hmm, vurderer og oppgradere anlegget i bilen en del mer. Har en TNS700 navi spiller og ønsker og beholde den. Hvordan bør jeg gå frem da? Har to 12'' bassere og to forsterkere til dem, pluss at jeg har en 4 kanalers jeg evnt kunne kjørt andre høytalere på, men er ingen signalutganger på tns700n.

Chris. Her er bilde av org høytalerne i dørene foran.
Bilde
 #359447  av chris
 
ErikG skrev:Hmm, vurderer og oppgradere anlegget i bilen en del mer. Har en TNS700 navi spiller og ønsker og beholde den. Hvordan bør jeg gå frem da? Har to 12'' bassere og to forsterkere til dem, pluss at jeg har en 4 kanalers jeg evnt kunne kjørt andre høytalere på, men er ingen signalutganger på tns700n.

Chris. Her er bilde av org høytalerne i dørene foran.
Bilde
Interessant. Var ikke slike i Avensisen min, for å si det sånn :P

Hvis du skal bruke den originale spilleren og koble på tre forsterkere, bør du ha en slik som dette: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736
Som en budsjettløsning KAN du bruke tre slike: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 .. men resultatet kan da fort bli litt skuffende.