TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Overkill? Eller en god ide?

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #368361  av chris
 
inzane2012 skrev:men så er ikke du over gjennomsnittet høy heller da chris ;)
Ey! Jeg er da hele 177 høy! :P

Men kanskje enda viktigere.. jeg ligger ikke når jeg kjører ;)
 #368416  av TrustNo1
 
Jeg er 185 og bruker bakerste hakk på setet, og vippet så langt bak som mulig. Føler jeg har en god sittestilling da uten at jeg føler jeg "ligger" når jeg kjører. Er uansett begrenset hvor langt bakover man får tatt setet i en MR2 :)
 #368461  av ad92
 
Jeg er 185 og bruker bakerste hakk på setet, og vippet så langt bak som mulig. Føler jeg har en god sittestilling da uten at jeg føler jeg "ligger" når jeg kjører. Er uansett begrenset hvor langt bakover man får tatt setet i en MR2 :)
er 185 og gjør akkurat det samme selv :lol: har fått litt kommentarer av passasjerer som ikke skjønner hvordan jeg ser over rattet da :)
 #368518  av inzane2012
 
og så har du meg som er 192 høg og MÅ ha sete helt bak og en liten vipp så jeg ikke ser ut som en prest nå jeg kjører ;)
 #368834  av Toms_3S-GTE
 
og så har du meg som er 192 høg og MÅ ha sete helt bak og en liten vipp så jeg ikke ser ut som en prest nå jeg kjører
Du er ikke alene! Er 191 selv og har for lite beinplass i bilen :lol: Får se om det ordner seg med noen custom branketter til S2000 stolene som snart kommer i posten :twisted: Jeg må jo få bygd inn noe anlegg i bilen jeg og :P
 #368884  av FireWalk
 
Fikk satt inn Polk AUdio høytalerene jeg kjøpte av Chris på http://www.bilradiospesialisten.no nå. Syntes det spiller veldig pent jeg, ble ikke noe piping i øret slik jeg hadde forventet. Justerte spilleren slik at det er 70% lyd forran og 30% bak. Føler dette løftet mellomtonen veldig og jeg fikk et klarere lydbilde. Samt lyden er ikke lenger like følsom på om det står en fot forran høytalerporten i døra. :)

Var overraskende god plass bak der og egentlig. Sikker på jeg kunne hatt inn 5,25-6+" uten problemer der, så lenge de ikke er så ekstremt dype. Siden hullet ikke er rundt ville det medført litt kutting med dremelen, men det er da ikke noe problem.

Som dere ser av bildet er det mye å gå på..

Nå er det bygging av sub kasse som blir neste. Begynte å fjerne blikket bak passasjersetet slik at jeg får setet helt bak og samtidig plass til en spesialbygd kasse som passer som hånd i hanske i den plassen som er der. Måtte frem med vinkel sliperen for å få vekk blikket.. :D
Vedlegg
Bilde1246.jpg
Bilde1246.jpg (653.15 kiB) Vist 8926 ganger
 #369757  av FireWalk
 
Polk Audio 4". Har polk audio frontsett også så gikk for samme merket. Har ikke kommet noe lenger enn at jeg har fått montert og koblet opp høytalere bak. Skal begynne å lage bass kasse men er så sinnsykt med overtid på jobben for tiden at jeg får knapt nok tid til noe som helst. Har knotet litt med å skifte ratt, instrumentpanel, koblet om litt her og der, ny dynamo osv også så ting tar litt tid.

Men regner med jeg kanskje får begynt på bass kassen til helgen. :D
 #369770  av Andrepedersen
 
FireWalk skrev:Polk Audio 4". Har polk audio frontsett også så gikk for samme merket. Har ikke kommet noe lenger enn at jeg har fått montert og koblet opp høytalere bak. Skal begynne å lage bass kasse men er så sinnsykt med overtid på jobben for tiden at jeg får knapt nok tid til noe som helst. Har knotet litt med å skifte ratt, instrumentpanel, koblet om litt her og der, ny dynamo osv også så ting tar litt tid.

Men regner med jeg kanskje får begynt på bass kassen til helgen. :D
Har nå gjort en god del da 8) Hehe, er ikke alltid like lett å finne tid til alt en har lyst til å gjøre :(