TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • koble til 2 stk forsterkere.hjelp meg:D

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #368315  av tyrkia007
 
hei jeg skal ta så koble til 2 stk forsterkere men jeg vet ikke åssen jeg gjør det:( kan dere hjelpe til med tegninger å sånt?

jeg har en 10" punch bass på 1000w og 1 stk 12" bass på 1400w
 #368327  av QuiNlan
 
Du kan bruke noe vi kaller for Y-ledd, eller splitter for å dele signalkabelen i to. To stk y-ledd på eksisterende signalkabel.
 #368360  av chris
 
Eller enda bedre.. sørge for å ha en spiller med to linjeutganger og bruke to par signalkabler. Y-ledd halverer signalstyrken og gir dårligere futt i bassene.

Ellers må man så klart også ha en forgrening til strømkabelen, f.eks. en slik:
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Egen jordkabel fra hver forsterker, men sørg for å jorde de på samme punkt i bilens chassis.
Du må også ha remote (styrestrøm) til begge forsterkere.
 #368373  av QuiNlan
 
Ellers kan det gjøres på den måten ja. Nå valgte jeg den billigste og letteste måten ;) Må også nevnes at; hvis spilleren har linjeutganger med bra signalstyrke, dvs. rundt 3V så er det ikke noe problem å bruke Y-ledd med mindre man skal ha noe seriøst svært noe. Man bør også sørge for å ha gode signalkabler med skjerming.
 #368377  av chris
 
QuiNlan skrev:Ellers kan det gjøres på den måten ja. Nå valgte jeg den billigste og letteste måten ;) Må også nevnes at; hvis spilleren har linjeutganger med bra signalstyrke, dvs. rundt 3V så er det ikke noe problem å bruke Y-ledd med mindre man skal ha noe seriøst svært noe. Man bør også sørge for å ha gode signalkabler med skjerming.
Skjerming er jeg enig i, og ja - det er klart det er en enklere og rimeligere løsning med y-ledd. Ønsker man mer "sprut" på utgangene selv om man bruker bare èn signalutgang og y-ledd, er en linjeforsterker løsningen. Som du sier, det kommer litt an på hvor seriøst og svært man skal satse. :)