TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Gjenfødelse av stereoanlegg i sw20

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #368463  av ad92
 
Har per idag ett meget slapt anlegg i bilen. En 8" sub som er utspilt ut så vidt spiller, ett frontsett som hyler og en forsterker som fungerer nå og da :lol:

Da tenkte jeg på å oppgradere alt i bilen med spiller, forsterker, subber og frontsett og det som værre er :lol: Er fortsatt student så har ikke all verdens budsjett

Jeg skal ha en 2-din spiller, gjerne en som bare er en skjerm og ser ryddig og stilfull ut uten knapper, navigasjon er ikke noe for meg :lol: vill en ebay billig spiller fungere? vill bare ha en som kan lese av musikk og musikkvidoer og som er enkel å grei :)

vurderer om jeg skal ha 1 eller 2 av de 10" punch subbene som er i lukket kasse som passer perfekt i mr2. problemet med å ha 2 10" er at da må forsterkeren mest sannsynlig under sete og det kan bli noe problematisk :( å støype kasser er også aktuelt men hvordan jeg skal gjør det har jeg enda ikke bestemt meg for, det enkleste er så klart å kjøpe ferdig kasser...

forsterker og frontsett har jeg ca null peiling på hva jeg bør gå for så litt råd hadde jeg satt pris på!
 #368469  av predator
 
Jeg har en 2din e-bayspiller i min, og har ikke hatt noen som helst problemer i det hele tatt med den.
Pass på at det er FM 88-108 MHZ på den, hvis du skal ha radio.
Min har Nav - DVD - Iphoneutg - Radio -Ryggekamera - Tv og det som mere er, men har enda ikke testa dvd , nav , eller noe annet enn radio og cd'er.
Eneste jeg sliter med, er at batteriet tapper seg hvis bilen står over natta uten å ta av jordingspolen, men det er vel mere en feil med oppkoblinga enn spilleren vil jeg tro :roll: :lol:

And frontsett, er på bilradiospes. Er mange 6,5 " å velge mellom, og mellomstykke i dørene regner jeg med Chris her på forumet kan være behjelpelig med :wink:
 #368519  av inzane2012
 
den rockford sub'en er absolutt ikke ett dumt valg, jeg har den sammen med en lightning audio forsterker på 400w og det spiller helt greit for min del :) Polk sitt MM6501 frontsett har jo blitt rost opp i skyene her inne ;) så det er vertfall det neste som står på bestillingslista min når skattepengene endelig kommer en gang i oktober :)
ang spiller så kan jeg vertfall anbefale Kenwood, men denne her fra pioneer http://www.bilradiospes.no/m/shop/?mid= ... 36&katid=6 ser vertfall ganske bra ut i en mr2 på di bildene jeg har sett her innpå forumet :)

og husk at du får godt rabatter av Chris på bilradiospes, så kan nok vere lurt å høre med han før du legger inn ett bud på ebay ;)
 #368564  av ad92
 
Ja tror en 10" skal holde for min del. synst at alltid at det er flaut å stå ved siden av en bil med så mye bass at rutene rister å karroseriet dirrer som f***. Er ute etter ren og pen lyd og sammens med det frontsettet du anbefalte tror jeg jeg får det jeg er ute etter.. hva spiller angår har jeg ikke bestemt meg. Spillerene dere har linket til ser veeeeldig lovende ut. Problemet er pengeboken :lol: forsterkere til å drive alt sammen koster mye gryn :(

jeg burde vell ha en forsterker til frontsettet og en til subben, eller?
 #368652  av inzane2012
 
nja, jeg har bare en billig forsterker til subben, en lighting audio S4.400.2 som kun driver subben... kunne sikkert vert hakket kraftigere, og vist du har en god spiller, så har nå jeg blitt forsikra at det går fint å drive det frontsettet med kun spilleren :)
PS: den forsterkeren er og såppas liten at du kan ha den bak f.eks førerstolen, og fortsatt få plass til ene targane der :)
 #369665  av ad92
 
Vurderer sterk å gå for denne, kjøper fra ebay for å spare en del riksdaler. Da noe slikt hadde komt på det dobbelte her i Norge :lol:

http://cgi.ebay.com/PIONEER-AVH-P4200DV ... 53e3868863

Regner med at polk mm651 fronsettet sier seg fornøyd med forsterkeren til spilleren :P

når det kommer til høytalerene bak, er det nødvendig å ha noe der? føler det bare blir skrik rett i øret om jeg setter i noe nytt.
 #369845  av chris
 
ad92 skrev:Vurderer sterk å gå for denne, kjøper fra ebay for å spare en del riksdaler. Da noe slikt hadde komt på det dobbelte her i Norge :lol:

http://cgi.ebay.com/PIONEER-AVH-P4200DV ... 53e3868863
Sparer en del kroner ja. Bare ha i minnet at radio blir ubrukelig, og ingen garanti i Europa :)
 #369850  av chris
 
Audun F skrev:
chris skrev:Sparer en del kroner ja. Bare ha i minnet at radio blir ubrukelig, og ingen garanti i Europa :)
Hva er galt med radio?
Amerikanske radioer fungerer så og si ikke i Europa. De går på andre frekvenser enn "over here". Man kan være heldig å få inn enkelte stasjoner med litt støy, men stort sett er det ikkefungerende.
 #369924  av ad92
 
Amerikanske radioer fungerer så og si ikke i Europa. De går på andre frekvenser enn "over here". Man kan være heldig å få inn enkelte stasjoner med litt støy, men stort sett er det ikkefungerende.
Kjøper ikke inn anlegg for å sitte å høre på reklamer så jeg tror jeg skal klare meg uten :lol: på mr2n tok jeg ut ledningen til antennen, da den stikker 1 meter over taket :lol:
 #371169  av FireWalk
 
jeg skal bygge ny kasse og ha inn 12" i min snart. Da kan du sikkert få kjøpe suben jeg har nå om du vil. 10" JBL 1000 Sub i spesial laget kasse som passer bak setet i mr2en. :)
 #371202  av ad92
 
FireWalk skrev:jeg skal bygge ny kasse og ha inn 12" i min snart. Da kan du sikkert få kjøpe suben jeg har nå om du vil. 10" JBL 1000 Sub i spesial laget kasse som passer bak setet i mr2en. :)
Nice! Pris da? :)
 #371230  av FireWalk
 
ad92 skrev:
FireWalk skrev:jeg skal bygge ny kasse og ha inn 12" i min snart. Da kan du sikkert få kjøpe suben jeg har nå om du vil. 10" JBL 1000 Sub i spesial laget kasse som passer bak setet i mr2en. :)
Nice! Pris da? :)
Nei det var det da.. rundt en høvding eller noe? :) betalte vel 1250 for elementet og kassa husker jeg ikke, men gikk vel minst 5-600 kr i materiale på å lage den. Den er bygget i solid MDF, Limt og skrudd for 100% tetthet, kledd invendig med dempemateriale, gullforgylte terminaler og kledd med svart bilteppe materiale på utsiden. :) Følger også med gitter for å beskytte elementet og holdere til dette.
 #371373  av ad92
 
Nei det var det da.. rundt en høvding eller noe? :) betalte vel 1250 for elementet og kassa husker jeg ikke, men gikk vel minst 5-600 kr i materiale på å lage den. Den er bygget i solid MDF, Limt og skrudd for 100% tetthet, kledd invendig med dempemateriale, gullforgylte terminaler og kledd med svart bilteppe materiale på utsiden. :) Følger også med gitter for å beskytte elementet og holdere til dette.
Hørtes ikke værst ut :D