TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Demontering av hattehylle i corolla e15

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #369268  av lexusmann
 
Har et par med JBL 696 6*9'ere stående, fordi de egentlig var tenkt inn i forrige corollaen...men det ble d ikke noe av...lurte på hvordan de hadde vært i nye bilen, så prøvde litt å demontere hattehylla...den står ganske så godt fast uten at jeg ser nøyaktig hvor den er festa, er den noen som vet hvordan jeg enklest og uten å ødelegge noe kan få den av?
Hørte med chris hos bilradio spesialisten men han visste ikke...han skrev også at elementene trengte egen forsterker, stemmer dette??
Jeg spør bare fordi jeg er redd for å knekke hattehylla, da jeg regner med den dyr å kjøpe ny...
 #369273  av loft
 
Enten er det er det metallplate under (som er helvette å skjære i) eller så er det jo bare plast.. Er det plast så må du jo uansett ut med hylla og bruke den til mal for ei treplate for at det skal bli noe særlig?

Hvis du ikke gidder det så kan du jo lage en mal og markere på hylla og kutte ut hull uten å fjerne den`?
 #369351  av lexusmann
 
Hadde jo håpet at høyttalerne smatt nedi samme hullet som de originale stod i jeg da.... :wink: HVIS jeg bare hadde fått løsnet hattehylla altså... :roll:
hmm, hvilken forsterker skal/bør jeg velge da chris?? ser ikke her og nå hvordan jeg best skal montere den heller... :? ble litt mer enn jeg hadde regnet med dette...
prøvde for noen år siden å montere cd magasin på ei treplate som jeg igjen monterte i seteryggen...d hang jo på et vis, men ble ikke bra...jeg vet ikke om jeg skal gjøre det samme med forsterkeren...
Er det en mono forsterker som egner seg best til formålet?sitter å kikker på dette på bilradiospes.no nå...
 #369361  av chris
 
lexusmann skrev:Hadde jo håpet at høyttalerne smatt nedi samme hullet som de originale stod i jeg da.... :wink: HVIS jeg bare hadde fått løsnet hattehylla altså... :roll:
hmm, hvilken forsterker skal/bør jeg velge da chris?? ser ikke her og nå hvordan jeg best skal montere den heller... :? ble litt mer enn jeg hadde regnet med dette...
prøvde for noen år siden å montere cd magasin på ei treplate som jeg igjen monterte i seteryggen...d hang jo på et vis, men ble ikke bra...jeg vet ikke om jeg skal gjøre det samme med forsterkeren...
Er det en mono forsterker som egner seg best til formålet?sitter å kikker på dette på bilradiospes.no nå...
Egentlig kan du velge hva som helst ut i fra hva ditt budsjett er.. når det gjelder disse høyttalerne er svaret: jo større jo bedre. Viktigste er at de får en ekstern forsterker å spille på, hvis ikke vil du få skikkelig pysete lyd og lite trøkk, pluss at du øker faren for å svi av spolen pga forvrengning. Nei, ikke monoforsterker, da vil du jo ikke få stereolyd vel? ;) :P
Du trenger en 2-kanaler.

Skru den gjerne fast i ei plate på seteryggen, fungerer bra nok det.. eller montere i reservehjulsbrønn eller noe :)
 #369363  av lexusmann
 
Blingsa godt nå, ja...mono er vel til sub tenker jeg, hehe :oops: ...uff jeg er grønn på dette.....Nei, da må det vel bli enten RF P200-2 eller RF P400-2 da....må vel nesten ha det kabelsettet til RF også...kan du gi en god pris på dette chris?
må nesten se det litt an også, meninga var å kjøpe ny LED tv i nærmeste framtida... :wink:
 #369452  av chris
 
lexusmann skrev:Blingsa godt nå, ja...mono er vel til sub tenker jeg, hehe :oops: ...uff jeg er grønn på dette.....Nei, da må det vel bli enten RF P200-2 eller RF P400-2 da....må vel nesten ha det kabelsettet til RF også...kan du gi en god pris på dette chris?
må nesten se det litt an også, meninga var å kjøpe ny LED tv i nærmeste framtida... :wink:
Om du velger P200-2 eller P400-2 blir nesten opp til ditt budsjett å avgjøre. You got mail ;)