TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mistanke om at bilsteroen tapper batteriet

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #370002  av ThorT18
 
Hei!

Har en mistanke om at kanskje bilsteroen er synderen til at batteriet mitt lades sakte ut. Har hatt startproblemer, og nå har jeg funnet ut at det ikke bare var starterkontakter, men også at batteriet tappes sakte men sikkert.

Men det som er rart, er at bilsteroen er koblet til tenning, så alt er jo avslått når bilen ikke i går.

Batteriet er helt nytt, og bilsteroen er det eneste av "ekstrautstyr" på bilen.

Kan jeg utelukke bilsteroen som synder når den er koblet til tenninga, eller kan det være noen feilkobling en plass som gjør at den trekker strøm?
 #370005  av Mr_Storbrua
 
Det kan være at der er en "overledning" fra strøm til remote på forsterker. Prøv å ta ut sikring til anlegget.

Om ikke det hjelper, så tar du av en pol på batteriet, å måler med amperèmeter hvor mye strøm som trekker, mens noen andre napper ut sikringer for å se om forbruket forsvinner. Når det er borte så har du funnet synderen..
 #370037  av inzane2012
 
Mr_Storbrua skrev:Det kan være at der er en "overledning" fra strøm til remote på forsterker. Prøv å ta ut sikring til anlegget.

Om ikke det hjelper, så tar du av en pol på batteriet, å måler med amperèmeter hvor mye strøm som trekker, mens noen andre napper ut sikringer for å se om forbruket forsvinner. Når det er borte så har du funnet synderen..
what he said :)

MEN, skaff deg ett tangampermeter, er ti ganger lettere å bruke til å måle strøm med enn vanlig multimeter :) da åpner du bare tange og tar kjeften rundt kabelen så måler den strømmen, bare pass på at du måler rett vei, ellers får du feil resultat...