TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • bassen smeller

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #371806  av stian ss
 
hei har en jblbassekasse i bilen som lager en slags ettertenning når man slår av tenninga..altså et smell
så jeg lurer på om noen her har noen formening om det..selv har jeg hørt både jordingsfeil og at kablene kan ligge sammen,men jeg har ikke peiling akkurat nå..
er en jbldobbel10'' med innebygget forsterker...
 #372054  av loft
 
har faktisk det samme på subben til hjemmekinoen (dog en billiggræis den da men)..interessant å høre her hva folk mener .)
 #372136  av Andrepedersen
 
Høres ut for at det kan være noe av det du mener, kan også være spilleren.. Ny eller ?
 #372187  av stian ss
 
spillern min er ikke ny nei.
og faktisk...jeg kolblet ut bassern for en stund sia fordi jeg skulle ha plasstil ting til en tur jeg skulle på...da jeg koblet den til igjen når jeg kom hjem var den sånn
synes det bare er rart jeg
 #373323  av QuiNlan
 
Kan være støyfilteret i spilleren som er fucked. Er høyttalerne koblet til forsterker? Isåfall ville du hørt det. Vil anbefale deg å kjøpe ny spiller. Det gir som regel overraskende bedre resultat, om man ikke har en "premium-spiller" fra før av.

Ellers så kan du jo sjekke jordinga til forsterkeren, sjekke at det er ca 0 ohm mellom den og et annet sted på bilen som definitivt er jord.
 #374742  av stian ss
 
QuiNlan skrev:Kan være støyfilteret i spilleren som er fucked. Er høyttalerne koblet til forsterker? Isåfall ville du hørt det. Vil anbefale deg å kjøpe ny spiller. Det gir som regel overraskende bedre resultat, om man ikke har en "premium-spiller" fra før av.

Ellers så kan du jo sjekke jordinga til forsterkeren, sjekke at det er ca 0 ohm mellom den og et annet sted på bilen som definitivt er jord.
kan ha vært spiller'n ja...en ganske god pionerspiller..den har nettopp tatt kvelden hehe
venter nå på en ny en så vi får se nå da
 #374797  av chris
 
stian ss skrev:
QuiNlan skrev:Kan være støyfilteret i spilleren som er fucked. Er høyttalerne koblet til forsterker? Isåfall ville du hørt det. Vil anbefale deg å kjøpe ny spiller. Det gir som regel overraskende bedre resultat, om man ikke har en "premium-spiller" fra før av.

Ellers så kan du jo sjekke jordinga til forsterkeren, sjekke at det er ca 0 ohm mellom den og et annet sted på bilen som definitivt er jord.
kan ha vært spiller'n ja...en ganske god pionerspiller..den har nettopp tatt kvelden hehe
venter nå på en ny en så vi får se nå da
Husk å legg opp jordkabel fra chassis på CD spilleren til bak til jordingen på forsterkeren FØR du kobler opp noe som helst annet som har med CDspilleren å gjøre. 2,5mm2 eller 4mm2 kabel.