TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bedre fronthøytalere uten Ã¥ begynne støping i dør

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #376429  av loft
 
Hei, har en CS 92mod og er så uheldig å ikke ha system10 audiogreiene.. Dvs at jeg kun har 4" (hvis jeg husker riktig, ja) under dæshen der vi har knæra. Altså jeg har ingenting i dørene og er ikke laget noe for de heller. Lyden i sidene bak er rimelig god og føler jeg mangler noe foran. Er det noen smarte hjerner der ute som har ett genialt tips?
 #376432  av Noxan8
 
slim line høytalere, enkle kabler og en liten forsterker?
 #376509  av mr2storbrua
 
Kjøper du komponentsett med løse tweetere som du setter på dashbordet vil du i det minste få litt mer diskant fremme i kupéen. Mye av lyden forsvinner jo slik høytaleroppsettet er nå, da går jo lyden bare rett ned til beina.
 #376511  av lexusmann
 
Disse kan bestilles hos chris her over... :wink:
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?mid= ... &katid=647
Monterte et frontsett i forrige corollaen, det var et Infinity komponent sett...tok ei hullsag og laga et hull rett i dørsida jeg...jada, skummelt, men det så ganske originalt ut, hehe... :wink: ble bra lyd også...
 #376678  av chris
 
lexusmann skrev: Monterte et frontsett i forrige corollaen, det var et Infinity komponent sett...tok ei hullsag og laga et hull rett i dørsida jeg...jada, skummelt, men det så ganske originalt ut, hehe... :wink: ble bra lyd også...
Greit å forsikre seg om at det er nok dybde til høyttaleren før man gjør det :D
 #376714  av lexusmann
 
chris skrev:
lexusmann skrev: Monterte et frontsett i forrige corollaen, det var et Infinity komponent sett...tok ei hullsag og laga et hull rett i dørsida jeg...jada, skummelt, men det så ganske originalt ut, hehe... :wink: ble bra lyd også...
Greit å forsikre seg om at det er nok dybde til høyttaleren før man gjør det :D
Så klart, men dette var til diskanten, så gikk fint... :wink: hadde et bilde av den montert, men ser ut til at jeg har sletta det...
 #376918  av loft
 
hm ja, hadde jeg hatt tid og plass skulle jeg gjort om døra og støpa litt slik at kunna fått en 8" ellernoe der.
Forrige eier var så grei at det er trekt 25" tror jeg til bagasjerommet, og forhåpenligvis aux slik at er bare plug and play. Får jo litt lyd fremme men er ikke noe i nærheten av hva jeg vil ja.. 4" er 4" og er jo ikke rare greiene man får ut av de når dt gjelder meget godt mellomtone og bass?

må samt finne en liten søt sub som jeg får plass i bagasjerommet. Trenger ikke rare greiene.

Godt nyttår!