TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • sub valg til forsterker

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #387181  av mr292
 
Hei, jeg har en harman kardon CA-1500 liggende som jeg skal bruke til å drive 2x subber i mr2'en min
nå har jeg ikke mye greie på bilstereo så tenkte det kunne være greit å rådføre meg litt her først.

Forsterkeren gir 600 watt rms. jeg har mest lyst til å bygge egne kasser og da er favorittene, firkantsubbene til rockford(l3,l5 eller l7), alternativet er rockford fosgates 10" slim sub ferdig i kasse. men da blir det ikke så personlig utført osv. synes jeg da.

alternativene mine er:

2x rockford fosgate p3l-s10 (300w rms hver)
2x kicker 10" solobaric
2x kicker 8" solobaric


spørsmålet er: duger forsterkeren min til å drive 2x kicker 10" subber. er det verdt åå kjøpe 2 subber som til sammen har over 600w RMS (eller er alt over det waste?),bør jeg heller satse på 8"? eventuellt hvilken modell anbefales?

jeg har sikkert utelatt noe viktig info jeg ikke tenkte på i farte. så bare spør om mer info trengs, kassene skal forresten være lukket.
 #387439  av mr292
 
ok, det var godt å høre, regna med den ikke hadde problem med de, og de ville nok blitt det enkleste valget.

men har litt lyst på kicker også, da jeg får muligheten til å gjøre det litt mer "custom" og slik som jeg selv vil ha det. tror du de greier f.eks 2x kicker lf solobaric 10" ?