TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TRÅDLØS LYD I BIL Spotify/Wimp/PC Vs Audio Galaxy.

  • Spørsmål, råd og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #398831  av Snitcher
 
Ser det er endel folk som installerer PC i bil for Spotify/Wimp Etc. Audio Galaxy er en meget god erstatter for dette. ihverfall når det gjelder musikk. Hvis man har en noenlunde oppdatert musikk biblotek hjemme på en PC/Server som er tillkoplet nettverk kan man streame musikk til en Android/mac tlf med 3G nett i fks bil. Den streamer opp mot 320mbit pr sekund så lydkvaliteten er nokså bra. Med en kombinasjon av bluetooth streaming i bil er dette et genialt musikk oppsett for musikk i bil. det vil egentlig si at man streamer lyd fra hjemme pc og videre til musikk anlegget i bilen. Jeg har kun en stk server og en AudioGalaxy konto. Min samboer og meg selv + hjemme pc kan streame musikk til hver enkelt enhet samtidig. Vi bruker samme brukernavn og pw. Dette kan sterkt anbefales. Har man ikke mulighet for bluetooth i bil fungerer det jo selvfølgelig fint med bare en mini jack eller annen tilkopling fks I-Phone. Det beste med tjenesten er jo at den er gratis å benytte. men man må jo selvfølgelig betale for datatrafikken. men har man fks ubegrenset data er dette helt topp. Det er veldig lett og bruke. Du laster ned Audio Galaxy på PC/Server først og oppretter en konto med brukernavn og pw. deretter legger du til aktuelle musikk filer mapper. Når dette er oppdatert og oppe å går er det bare å installere Audio Galaxy på Tlf enhet I-Phone eller Android system. og tillslutt logge på med samme brukernavn og pw som server og begynne avspilling direkte. PC/Server må da være på. Du kan også lage spillelister ol sånn som på eks wimp/Spotify. lykke til og hvis noen spørsmål ta kontakt.

www.audiogalaxy.com