TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • forsterker spørsmÃ¥l

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #405556  av stian ss
 
hei jeg lurer på om noen her kan svare meg på noe jeg ikke skjønner noe av.
jeg har kjøpt med ny 4kanals forsterker og frontsett til celican.
jeg har koblet opp riktig som det skal men greia er at jeg ikke får noe strøm inn i forsterkeren..
jeg har sjekket sikringer og testet med måleren min som viser vanlig utslag,men skjønner ikke noe av hvor feilen skal ligge
hjelp
 #405558  av Mr_Storbrua
 
Har du målt på plussterminalen på forsterkeren at der er 12 volt? Har du sjekka at remote'n har strøm?
 #405588  av Mr_Storbrua
 
Du har skikkelig kontakt på jordinga au? Sikringa på forsterkeren er i orden? Om plusskabel står i terminalen, i tillegg til jording, har du fremdeles 12v på terminalen?
 #405618  av stian ss
 
ja jeg titta litt på jordinga ista og den er helt fin...sjekker over så står det 12volt ja,men skal jo komme opp på toppen på forsterkeren også hvor mye volt det er der da,men er ingen ting som lyser..btw så har jeg hatt en basser kobla til litt for en stund sia sån med innebygd forsterker som jeg trodde hadde tatt kvelden,men viser seg nå at det ikke er det hvertfall hehe..
 #405648  av Mr_Storbrua
 
Skal ikke remote ha 12V? Prøv å laske over fra pluss på forsterkeren, til remote..

Mener jeg var bort det en gang, at remote'n på spilleren ikke leverte nok volt, så da ville ikke forsterkeren slå seg på.
 #405662  av stian ss
 
remoten hadde forliten verdi til og starte opp ja så stemmer det..fiksa det idag
nå funker forsterkeren,men neste problem er og få noe lyd ut til høytalerene.
bruker nå kunn kanal 1 og 2 så jeg antar at phonokabelene skal inn i channel 1-2 på inputen noe jeg har prøv,men før ingen virkning..heller noen annen input av di fire hmm
kan det være phonokabelen da eller evt cdspillern?
skal det være noen strøm ut til høytalerene uavhengig av om phonokabelen er kolbet til forsterkeren?
 #405680  av Mr_Storbrua
 
Det siste kan ikke jeg svare på, men tror svaret er nei. Mener på at om du kobler i signalkabel før du har kobla strøm til forsterkeren, så vil forsterkeren prøve å dra strøm gjennom signalkablene, å da brenne utgangene på cdspiller. Signalkablene skal vel bare inn på phono inn? Legg ut ett bilde av forsterkeren, og terminalene til phono..
 #405781  av stian ss
 
seint svar,men jeg har funnet ut at cdspilern var problemet
spillern er ikke øderlagdt men signalutgangene på spillern funkere ikke..så noe har skjed med den fra før siden den ikke leverte noe på remote utgangen heller..

kompis av meg som ga meg et tips om og kjøre mp3spillern først rett i forsterkeren via rcaplugger også koble opp fra bak spillern altså igjennom signalkablen til forsterkeren (som fungerte)
takk for svar
kanskje tipset jeg fikk vite hjelper noen andre senere:P