TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Plass til 6.5" høyttaler i MR2 dør?

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #408895  av mr292
 
Har selv 6,5" polk audio mm settet, i mitt tilfelle brukte jeg bare plast spacern som fulgte med pakka for å få klaring inne i selve døra, måtte skære bort mesteparten av den "koppen" inne i dørtrekket. kjøpte nye diskanthus (etter 93 modell) og gikk an å få diskantene der inne, kan anbefale frontsettet =)

eksempel på diskanthusene:
http://www.ebay.com/itm/Toyota-MR2-Twee ... 78&vxp=mtr
obs: den ene på linken har knekt innfesting, standart demonteringsfeil gjør at mange er knekt, skal rives ut i overkant.
 #408900  av chris
 
Ole Darkness skrev:Hmm, jeg ble litt mer usikker på hvilke høyttalere jeg skal velge :roll:
Jeg tenkte og bytte ut alle i hele bilen.

SÃ¥ jeg trenger:
- Høytalere i dør (6.5")
- Diskanter
- Høytalere bak (4")
- Forsterker
- 2-din spiller

Noen som har et forslag til oppsett? Trenger ikke koste skjorta men vil ha noe som spiller fint.
Har en 8" sub i bilen som sto i når jeg kjøpte den, å den spiller greit.

Setter pris på all hjelp :) Har anskaffet material til spacere ;)
De 4" i sidene bak hadde jeg bare villet kuttet ut. De gir ingenting til lyden, heller tvert i mot - de kan bli vel skjærende mot ene øret ditt.

Hva slags budsjett har du? Send meg gjerne en mail på christian@bilradiospes.no , så kan vi bli enige om en pakke og pakkepris ;)
 #408970  av inzane2012
 
jeg brukte di bak som "diskanter" jeg, stilte bare ned faderen ganske mye hadde vel 85% fremme og 15% bak, gikk helt fint for en som meg som ikke er så inmari opptatt av det ypperste innen lydkvalitet :P
 #408971  av Ole Darkness
 
chris skrev:
Ole Darkness skrev:Hmm, jeg ble litt mer usikker på hvilke høyttalere jeg skal velge :roll:
Jeg tenkte og bytte ut alle i hele bilen.

SÃ¥ jeg trenger:
- Høytalere i dør (6.5")
- Diskanter
- Høytalere bak (4")
- Forsterker
- 2-din spiller

Noen som har et forslag til oppsett? Trenger ikke koste skjorta men vil ha noe som spiller fint.
Har en 8" sub i bilen som sto i når jeg kjøpte den, å den spiller greit.

Setter pris på all hjelp :) Har anskaffet material til spacere ;)
De 4" i sidene bak hadde jeg bare villet kuttet ut. De gir ingenting til lyden, heller tvert i mot - de kan bli vel skjærende mot ene øret ditt.

Hva slags budsjett har du? Send meg gjerne en mail på christian@bilradiospes.no , så kan vi bli enige om en pakke og pakkepris ;)
Regner med å bruke ca 10,000kr +-, ble hvertfall noe deromkring når jeg satte opp et oppsett sist :roll:
 #408978  av chris
 
inzane2012 skrev:jeg brukte di bak som "diskanter" jeg, stilte bare ned faderen ganske mye hadde vel 85% fremme og 15% bak, gikk helt fint for en som meg som ikke er så inmari opptatt av det ypperste innen lydkvalitet :P
Poenget mitt er at man kan like gjerne spare pengene og heller legge de i et enda bedre frontsett, da det ikke gir noe tilskudd til lydbildet (snarere tvert i mot) å ha høyttalere der. I beste fall har de ingen nytte liksom. :)
 #408979  av chris
 
Ole Darkness skrev:
chris skrev:
Ole Darkness skrev:Hmm, jeg ble litt mer usikker på hvilke høyttalere jeg skal velge :roll:
Jeg tenkte og bytte ut alle i hele bilen.

SÃ¥ jeg trenger:
- Høytalere i dør (6.5")
- Diskanter
- Høytalere bak (4")
- Forsterker
- 2-din spiller

Noen som har et forslag til oppsett? Trenger ikke koste skjorta men vil ha noe som spiller fint.
Har en 8" sub i bilen som sto i når jeg kjøpte den, å den spiller greit.

Setter pris på all hjelp :) Har anskaffet material til spacere ;)
De 4" i sidene bak hadde jeg bare villet kuttet ut. De gir ingenting til lyden, heller tvert i mot - de kan bli vel skjærende mot ene øret ditt.

Hva slags budsjett har du? Send meg gjerne en mail på christian@bilradiospes.no , så kan vi bli enige om en pakke og pakkepris ;)
Regner med å bruke ca 10,000kr +-, ble hvertfall noe deromkring når jeg satte opp et oppsett sist :roll:
Sender deg mail ;)