TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Fulltone i dashbord eller bass/mellomtone i dør + disk. aw11

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #418297  av Mr2mr2
 
Vurderer etter vert å få noe bedre en originalhøytalerene i mr2'en. Men er det best å ha fulltone i dashbordet (+sub bak setet) eller å ha bass/mellomtone i dørene og diskanten i dashbordet (+ sub bak setet)?
 #418325  av ArildM
 
Alle bilene jeg har hatt har hatt høyttalere i dørene. Hadde jeg hatt en original Mr2 uten hull i dørtrekkene hadde jeg derimot vegret meg for å kappe hull. Det er absolutt mulighet å få til gode løsninger i dashbordet, problemet er bare at hullene for høyttalerene som er der er så grunne, så du kan ikke ha en høyttaler som bygger noe særlig. Altså er det en utfordring, men ingen umulighet :) Du kan jo også ha en mellomtonehøyttaler nedi hullet og en diskant oppå?

Her er i fra Bandit:
Bilde
Har dette kombinert med en sub bak ene setet, spiller bra :)
 #418336  av Mr2mr2
 
Er nok hull i dørene allerede :( men de kan jeg skjule om nødvendig
Lurer bare på om det blir for mye diskant lyd ovenifra. Men hører nå med de originale at det "mangler" litt lyd nedenifra.
 #418338  av Mr2mr2
 
skal brukes et par tusen på anlegg :D
 #419752  av ure
 
Har ett "ok" billiganlegg i min AW 11. Diskanter under org.dekslene på dashbord, 6" mellomtone i dørene og 10" sub bak passasjersetet. 4 kanals forsterker på veggen bak førersetet. Gamle greier,men funker til mitt bruk. Du kan sikkert se det en dag om du trenger tips... og høre 8)
 #419754  av Mr2mr2
 
er det jeg har sett for meg, nå i ettertid. Men blir ikke noe mere en et frontsett med det første. har ikke så mye penger :(
 #419797  av Mr2mr2
 
Da har jeg vert å kjøpt noen brukte høyttalere, betalte 400 for de, og virker som de er lite brukt. god lyd var det også. Men manglet noe bass, så det neste blir sub :D

Bilde

EDIT, glemte å legge ved bilde :P