TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • BT i Avensis 2. gen

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #443797  av Leif Gunnar
 
Hei.

Jeg har planer om å kjøpe meg en 2. gen Avensis pre-facelift, men eg veldig opptatt av at jeg skal kunne bruke Spotify i bilen. Derfor lurer jeg på om det er noen mulighet for å få BlueTooth til original spilleren, eller om jeg må bytte til en uoriginal spiller? Isåtilfelle, hvilken spiller har en mulighet for å bruke knappene på rattet med? Vil jo at det skal fungere, ellers er det liten vits i å bytte spiller.

Og da må jeg vel helste gå for en 2xdin spiller. Har hørt at "ramma" fra facelift utgaven med navi-tech passer over, og da kan jeg ha uoriginal spiller. Men fikk høre noe om at den ramma ikke har samme farge som originalt i pre-facelift. Går det ann å få denne ramme i flere farger? Hvor kan jeg få tak i den? Hva koster den?

Mye på en gang her, men vil jo at bilen skal se mest mulig original ut, og alt skal fungere som det skal.
Har forresten en Samsung Note 10.1 som jeg bruker til Spotify, og vil helst bruke BT for å overføre lyden, slik at jeg slipper AUX kabelen. Lei av å ha så mange ledninger hengende overalt :-/
 #443833  av RuneÃ¥dl
 
Du må nok bytte spiller for å få BT, enten kan du kjøpe 2din med BT, ellers så har parrot noen fine BT systemer (mulig de kan kobles på org spiller, ikke helt sikker) men det enkleste, og billigste blir nok å kjøpe en spiller med BT streaming av musikk så slipper du masse ledninger og ekstra utstyr. For og fortsatt kunne bruke knappene på rattet må man kjøpe en overgang som passer inn på spilleren du evt kjøper, når jeg sjekket til min avensis tror jeg den lå til ca 1000kr. Ramma som du må ha til nye spilleren klarte jeg bare å få tak i svart, ikke sølv som det er i bilen(?) Har forresten ramma liggende hvis du er intresert, koster ganske mye å kjøpe ny, og da har du mulighet for både 1din og 2din spiller :)

Har også en alpine 117-RI med bt og handsfree liggende (1din) hvis det skulle være av interesse :)
 #444080  av Leif Gunnar
 
Hei.

Da har jeg kjøpt meg en 2008 Avensis SRF7 Edition. Denne har original navigasjon 2xdin spiller, men har lyst å bytte denne ut med en bedre spiller. Har vært å sett litt rundt, men de ligger på 10-15.000,- for en skikkelig spiller.

Noen som har tips til hvor jeg kan kikke ?