TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • !!Avensis d4d 2.0!! TUNING!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #33313  av larsa
 
Hm .. vi får sannsynligvis en Avensis 04` d4d (turbodiesel) 2.0l business
til uken..

det jeg lurer på er om det er noe basic tuning til den som kan gi litt mer Hk.

Den har 116hk/280Nm ..

Noe forslag ? svar :)

Har ikke funnet noe særlig "tuning" for disse bilene enda.. bare chiptuning. Som kan gi litt mer effekt.

:P Mvh.
Lars A. Skogstad

 #33325  av bose
 
Chip,filter vet ikke helt om diesel går bedre med eff.anelgg .........

 #33330  av @lpher
 
Chip-tuning må da gi en grei gevinst på disse motorene eller?

@lpher

 #33331  av larsst185
 
Vet at her på bruket kan vi skaffe chip til rav 4 med d4d motor som øker fra 116 til 150 hk.skal sjekke om avensis er godkjent med denne!

 #33332  av larsst185
 
Da har jeg sjekka det og den chipen som fantes til avensisen er ikke lengre godkjent fra fabrikken da det i tester ble funnet sprekk i toppen på motoren etter simulerte 120 000 km.Det er godt mulig at dette settet er mulig å få tak i og at det helt sikkert vil bli veldig bra men garanti vil ikke gjelde på bilen ved motorskade som følge av dette.Trimsett til raven koster ca 8500 kr og plugges enkelt og greit innom stikkene til ecu.Gjøres på 10 min og funker som f...

 #33335  av _speedy
 
Hmm...Fattern lurer litt på å chippe bilen vår (-02 Previa D-4D) med chippen fra Toyota...Er denne verd å satse på,eller burde vi undersøke andre steder? Hva annet kan gjøres uten at det sliter på motoren?

 #33340  av larsst185
 
Har kun montert og testa dette på rav og hilux.og det fungerer meget bra på disse.absolutt verdt det.Har også hørt at disse settene i kombinasjon med feks et k & N filter skal bli veldig bra!

 #33380  av _speedy
 
larsst185 skrev:Har kun montert og testa dette på rav og hilux.og det fungerer meget bra på disse.absolutt verdt det.Har også hørt at disse settene i kombinasjon med feks et k & N filter skal bli veldig bra!
Mener du original Toyota-chip nå?

 #33401  av larsst185
 
ja.originalt toyota.Det eneste som i utganspunktet gjøres er å dra ut stikkene til ecu og koble en boks innom.TTE som lager dette!

 #33476  av _speedy
 
Er det på et Toyota-verksted man kan få fikset dette da? Pris? Og sted i Trondheim? Og hvordan er det med filteret,hvor kan det kjøpes?

 #33498  av larsst185
 
Ja,toyota verksted.Spør etter chip til bilen og da skal de vite hva det dreier seg om.

 #33542  av Goose
 
beste av alt at dette er godkjent av toyota dermed mister du ikke garantien ved å trimme bilen med Toyota Chip som slet er ikke dårlig.

 #33548  av larsst185
 
jepp.Men er ikke godkjent til avensis og hiace.Hiace kommer muligens men til avensis er det tvilsomt at du noen gang vil kunne montere det og fortsatt ha garantien i behold

 #33559  av _speedy
 
Hva med filter? Hvor finner jeg det?

 #33569  av Goose
 
filter blir litt verre, med tanke på at da må du erstatte boksen, jeg skal se på avensis diesel neste gang jeg er hos toyota (i morra) og skal se om K&N har noe eller kanskje du kan bruke A'pexi filter?