TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lim til styling

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #431083  av Zepticon
 
Så, i steden for å bedrive nekroposting så lager jeg ny tråd.
Hvilket lim anbefaler dere til å feste styling med?

Dette er orginal styling, som oprinnelig var festet med skruer og klips i kanalen. Men etter å ha fjernet det fra delebilen, og sett på hvordan kanalen ser ut etterpå, så skal det limes på min bil.
Aldri i verden om jeg begynner å lage noen hull når bilen er rustfri!

Så da trenger jeg noe skikkelig barskt lim. Holder til i Trondheim, så om noen vet av noe skikkelig bra lim, og hvor jeg da evt får tak i det så hadde jeg blitt veldig gla :D
 #431084  av samejon
 
Tec7 eller rutelim... Sitter godt ;) festet en spoiler med rutelim en gang i tiden. Den satt fast;)
 #431086  av Zepticon
 
samejon skrev:Tec7 eller rutelim... Sitter godt ;) festet en spoiler med rutelim en gang i tiden. Den satt fast;)
Og det får jeg fra nærmeste bilglassforhandler?
 #431088  av Zepticon
 
samejon skrev:Har du wurth i nærheten?
Det har jeg. Hva skal jeg spørre etter der? Ser de har tre forskjellige "rutelim" typer.
Skal jo selvfølgelig ha den beste av dem, men det kommer vell ann på bruken? Usikker på om jeg tørr å stole på at ekspeditøren er eksperter på lim :)
 #431089  av samejon
 
De jeg har møtt i butikkene deres kan en hel del om produktene sine. Husker desverre ikke akkurat hvilken type jeg brukte. Wurth har ekstremt mye bra lim til forskjellig bruk. Så kan hende de vil annbefale ms40 eller annet lignende lim. Husk hva du skal feste er laget av (plast, glassfiber el.lignende) og så skal det festes på metall, så har du løsningen på hva du skal bruke ved å lese bak på tuben :)
 #431095  av Zepticon
 
Det er typ sånn at jeg må skjære fugen om det skal av, eller må jeg kutte i stålet?:D
 #431124  av Stiansen
 
Zepticon skrev:Det er typ sånn at jeg må skjære fugen om det skal av, eller må jeg kutte i stålet?:D
Det er på kanten til alternativ 2 ja :P Det sitter helt sykt godt. Skal holde 210 tonn på 1kvm med lim.. ;)
 #431405  av Emil_L
 
Tec7 fra maxbo! Holder som faen.
 #438518  av BobleJakob
 
Heisann. problemet med Tec7, er at det er litt for elastisk. Og vil nok etter hvert gi sprekker i lakken!


Bruk rutelim eller karosseri lim !
 #438531  av BobleJakob
 
Det er ganske likt som TEC7, det går, det vil nok holde en stund. Men min erfaring med montering av styling med sikafleks/tec7 eller lignende, er at det vil tilslutt sprikke.
Sikafleks har også noe fett i seg, så det kan skille ut fargen under lakk.