TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Trenger hjelp ang spm om Effektanlegg og Godkjenning

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #439294  av piokken
 
Hei jeg har et lite dilemma og satser på noen har vært i samme klemma selv :mrgreen:

Har en celica T23 2005 mod og vil ha meg effektanlegg. Og da lurer jeg på dette med godkjenning osv Tuv godkjenning?
For noen ser jeg skriver at man må ha godkjente papirer på dette og hvor lett evt er det å få godkjent et uten hvis man får tatt støymåling osv ?

Jeg ringte svendsen eksos og de sa at det er kun et effektanlegg og det er supersprint som har papirene i orden ?
Men de leverer og magnaflow og nevnte det var kun på lydnivå dette ikke blir godkjent ikke pga utslipp.

Så da er det igrunnen det jeg lurer på om jeg har sjans å få dette godkjent "magnaflow" sitt eller om det i det hele tatt lønner seg.
At jeg kan evt få støydempe dette og evt fått støymåling ?

Er litt stressa pga jeg orker ikke kaste bort penger på noe jeg kanskje får kjørt med 2 uker og så måtte av med det hvis jeg havner i teknisk ktrl. eller lignende
 #439305  av tto010
 
Jeg holder på med bilen på biltilsynet nå for jeg driver å bytter motor i mk3 supraen min.

Jeg viste de Manualen på eksosanlegget og der står det: This product has passed the safety standard article.
Og det var godt nok for min bil, men nå er den såpass gammel at det var ikke så nøye.
Papirene var ikke engang for Supra, men Sorarer... :D

Det er BLITZ Nur spec R catback jeg har montert. :)

Men er 1987 modell da....

Men jeg hadde uorginalt på celicaen jeg hadde (t20)
Var ikke noe problem med eugodkjenningen, men ble ikke stoppet i teknisk kontroll da.
Den bråkte litt mer en orginalt.