TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bilalarmer og slikt. Hva er best?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #440724  av Zepticon
 
Hei :)
RX-7 en min har et fabrikkmontert alarmsystem fra Laserline. Dette er jo da nesten 20 år gammelt, så jeg tenker at det kanskkje kan være på tide å oppgradere til noe nytt og bedre. Men hva?
Er det bare DEFA som er et alternativ, eller finnes det andre merker?
Det jeg vil ha av features er: Startsperre, glassensor, mikrobølgesensor, nivå/bevegelses sensor, panseralarm og sporing.

Jeg vet at DEFA leverer alt dette i sine alarmer, men finnes det noen alternativer? Jeg er heller ikke interessert i å måtte betale abonement for dette.
 #440725  av Audun F
 
Jeg bestillte på eBay for noen år siden, men det krever jo at du setter inn skiten sjøl + at det er mindre med garantier på plass...

Jeg har selv tenkt på pakkeløsninger og slikt fra DEFA, så om noen har noen tips så er vi lutter øre :D

PS: Sporingsmodulen krever vel SIM kort vanligvis? Vil ikke det trigge et abonnement av et eller annet slag?
 #440726  av Zepticon
 
Audun F skrev:Jeg bestillte på eBay for noen år siden, men det krever jo at du setter inn skiten sjøl + at det er mindre med garantier på plass...
Jeg har selv tenkt på pakkeløsninger og slikt fra DEFA, så om noen har noen tips så er vi lutter øre :D
PS: Sporingsmodulen krever vel SIM kort vanligvis? Vil ikke det trigge et abonnement av et eller annet slag?
Sim-kort abonement er ikke noe problem, kontantkort med 500kr på holder lenge :) tenker på at DEFA skal ha 400kr måneden for at du ska ha sporing i bilen, noe som er uaktellt p betale for.
Har heller ikke noe problem med montere selv, faktisk vil jeg si at jeg foretrekker å gjøre jobbe selv fordi jeg gjør den ordentlig.

Sist jeg fikk montert alarm fra DEFA, da hos Bilradiospesialisten i Trondheim, så var arbeidet det man kan forvente av noen som skal montere alarm til en pris kunden er villig til å betale. Alt ser fint ut helt til man begynner å fjerne paneler under dashbordet, og da ligger det strødd litt her og der. Forsåvidt ikke noe galt i det, men jeg vil gjerne gjøre det selv,d er jeg legger alt av ledinger intill orginalt ledningsnett, og får alt til å se så orginalt ut som mulig.
 #440728  av Zepticon
 
Audun F skrev:
Zepticon skrev:Har heller ikke noe problem med montere selv, faktisk vil jeg si at jeg foretrekker å gjøre jobbe selv fordi jeg gjør den ordentlig.
Har ingen problemer med å se den der :mrgreen:
Så... Noe sånt? http://www.ebay.com/itm/GPS-tracker-GPS ... 3385fe05f2
det er slike ting som den der jeg er veeeeeldig skeptisk til. Jeg vil jo ha noe som jeg er sikker på er trygt, og som bruker skikkelige systemer for å slå av og på alarmen med.
Nå er det forhåpentligvis ikke så mange bestillingstyveri på en 20år gammel bil kjennt for å være upålitelig og dyr, så de veldig proffe biltyvene slipper man nok unna. Men fremdeles vil jeg ha noe som er annerkjennt og godkjennt av forsikringsselskaper osv.