TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kompressor og tuning

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #445273  av voivoi
 
Hei og hå,

Eg har ein GT86 som eg vil montere kompressor på og chiptune etterhvert. Eg er ikkje noen ekspert på slikt, så eg vil overlate det til proffesjonelle. Deler og programvare bestiller eg selv, men montering og tuning vil eg ha hjelp til.

Så spørsmålet mitt er om det er noen som spesialiserer seg på dette her i Norge?
 #445302  av ArildM
 
Hør med David her på furmet (Underground Garage på Facebook). Kanskje han kan hjelpe til? :)
 #445322  av voivoi
 
ArildM skrev:Hør med David her på furmet (Underground Garage på Facebook). Kanskje han kan hjelpe til? :)
Takk! Det er ikkje aktuellt før sommer 2016, for då er bilen nedbetalt. Men er greit å drive research før den tid tenkte eg. :)
 #445404  av Njynj
 
Hvorfor kompressor? Er jo så mye fint med Turbo å få kjøpt til EJ20 motorene.
 #445418  av voivoi
 
Njynj skrev:Hvorfor kompressor? Er jo så mye fint med Turbo å få kjøpt til EJ20 motorene.
Kompressor er enklere, meir driftsikkert og 50% effektøkning holder plenty. :)
 #445419  av Njynj
 
voivoi skrev:
Kompressor er enklere, meir driftsikkert og 50% effektøkning holder plenty. :)
Den kan være enklere, men mer driftsikker er den kanskje ikke, den vil kreve en del vedlikehold.
Men med 300hk som mål så blir det nok bra med kompressor.
 #445428  av voivoi
 
Njynj skrev:
voivoi skrev:
Kompressor er enklere, meir driftsikkert og 50% effektøkning holder plenty. :)
Den kan være enklere, men mer driftsikker er den kanskje ikke, den vil kreve en del vedlikehold.
Men med 300hk som mål så blir det nok bra med kompressor.

Etter det eg har lest på amerikanske forum så er det mindre tull med kompressor enn turbo.. eller?