TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mk3 supra 7mgte. motor stopper nÃ¥r jeg trykker inn bremsen

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #450553  av andreas26
 
har kjøpt meg en 88 mod supra mk3 med 7mgte motor. og når jeg trykker inn bremsen så begynner motoren å fjuske så stopper den, uansett turtall. sitter automatkasse i den. tok av stikket bak på bremsepedalen igår, og da stoppet den ikke. hva kan dette være for noe feil?
 #450664  av Fred
 
Litt skudd i blinde det her, men noen av motorene fra de åra der trenger speedsignal til speedometeret for å gå skikkelig. Fiks speedometeret så tipper jeg bilen ikke stopper lenger. Grunnen til at den ikke stopper når du tar av stikket til bremsen er at da skjønner ikke motor ecu`n at du bremser. Logikken i motor ecu er bare sånn... Dette er fra erfaring fra camry V6 fra 88 som hadde samme utfordringen.
 #450670  av andreas26
 
Fred skrev:Litt skudd i blinde det her, men noen av motorene fra de åra der trenger speedsignal til speedometeret for å gå skikkelig. Fiks speedometeret så tipper jeg bilen ikke stopper lenger. Grunnen til at den ikke stopper når du tar av stikket til bremsen er at da skjønner ikke motor ecu`n at du bremser. Logikken i motor ecu er bare sånn... Dette er fra erfaring fra camry V6 fra 88 som hadde samme utfordringen.
tusen takk for tilbakemelding, det her var helt nytt for meg. mvh andreas