TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjelp! Kræsjet min GT86 i utlandet!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #453550  av turbo_child
 
Klarte å snu min GT86 på taket i Estland.

Bilen er ikke kjørbar og nesten alle paneler er skadet samt delvis knust frontrute.

Snakket med Toyota Forsikring med en gang etter det skjedde - de sa at de ikke oppretter sak ennå, men sa at jeg får dekket veihjelp med egenandel på NOK 500.

De ba meg få bilen til et verksted (eller så nærme norge som mulig husker jeg han sa), noe jeg prøvde å gjøre (Toyota i Tallinn), men de lot meg ikke la den stå der ettersom at det var norskregistrert bil og norsk forsikringsselskap.

FÃ¥r heller ikke kontakt med forsikringsselskapet da det er 17. mai (gratulerer med dagen alle sammen, heh).

Ringer dem i morgen tidlig!

Har ikke forsikringspapirene da disse er hjemme.

Omstendighetene rundt skaden er da slik at det var på offentlig vei som blir ALDRI brukt, uten noen fartsgrenser eller regler. Det var en passasjer, men vi ingen av oss fikk så mye som en skramme tross for hvordan det så ut.

Poilitiet var ikke involvert annet enn at de hjalp med å rette opp bilen og frakte den til politistasjonen der den stod over natta før jeg avklarte hvordan vi skulle hente den tilbake til hovedstaden.

Tenkte å høre om noen hadde noen tips/anbefalninger..? Skal som sagt snakke med forsikringsselskapet i morgen men kanskje jeg får noen bra innspill her. Mener å huske jeg har en vanlig kasko forsikring hos Toyota.

Setter pris på innspill!
 #453557  av ArildM
 
Ouch.
Tror flere vil være forsiktige å ta borti en slik sak selv med illtang :|
Lykke til!
 #453561  av Zepticon
 
Jeg ville snakket med politiet asap og få dem til å skrive en rapport på det de så og det dem gjorde, at bilen faktisk var taket og at de bisto med hjelp. Jeg tenker med en gang "forsikringssvindel" om saken, så det burde du sørge for å få avklart at det faktisk har vært en ulykke, og ikke at noen har tatt en traktor og most den med.
 #453601  av 2r-e-rik
 
du har tatt kontakt med forsikringselskapet ditt?
norske biler som blir skadet i utlandet blir veldig ofte fraktet hjem, selv om det er skadeverksteder i nærheten.
der jeg jobber så får vi relativt ofte inn biler ifra sverige, men også fra andre land såpass langt unna som litauen, italia og frankrike.
når det gjelder skyld spørsmål så er det opp til forsikringselskapet ditt å bevise...