TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Motstand til varmeapparat Avensis T22

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #454021  av xzirri
 
Viftene på Avensisen har gitt opp å blåse luft av nevneverdig kraft. Til å begynne med var det enten ingenting eller full guffe, men nå blåser den svak luft uansett hvilken stilling vrideren står i.

Det merkelige er at vifta tidligere innimellom kunne finne på å gå på full guffe da den stod på 0, og innimellom gikk den for full guffe da den stod på maks. Det var tilfeldig, så jeg måtte skifte fra 0 til maks flere ganger for å få lufta til å gå. Nå blåser den like svak luft uansett hvilken posisjon vrideren står i, noe som tilsvarer stilling 1.

Kan det likevel være motstanden til vifta? Eller er det noe annet?

Det er snakk om en pre-facelift t22
 #454022  av ArildM
 
Er ikke bare bryteren som tuller da?
Kan vel sjekke dette med å sette strøm på vifta.
Men da er jeg på tynn is, har aldri holdt på med dette før :)
 #454023  av xzirri
 
ArildM skrev:Er ikke bare bryteren som tuller da?
Kan vel sjekke dette med å sette strøm på vifta.
Men da er jeg på tynn is, har aldri holdt på med dette før :)
Hmm godt mulig. Det som var min første mistanke, men ble usikker da jeg leste om motstand til varmeapparat. Hvilke kabler skal jeg sette strøm på da? Har du et koblingsskjema?

EDIT:
Takk for raskt svar :)
 #454028  av ArildM
 
Som sagt på veldig tynn is.
Tipper bryteren skal regulere spenningen inn til motoren på noe vis? Har null peiling.
Her bør det jo være en pluss og en minus, så om du kobler direkte på vifta bør den jo gå for full skuv om den er ok.

Ikke skyld på meg om du sitter der med svart røyk i panna og nedbrent bil 8)
 #454208  av xzirri
 
Demonterte panelet og begynte å koble fra ledninger. Kontakten som gikk til viftestyringen var nesten umulig å få røsket ut (kjørte en skrutrekker inn i hånda i forsøket). Viste seg at en av kablene hadde smeltet, så ikke rart ting ikke funket som det skulle! Har et kontrollpanel som jeg kan montere, må bare sette av tid til å kappe av den gamle ledningen og sette på den nye :)