TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • corolla e11 awd?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #455201  av OleST
 

slik jeg har forstått det så er da denne galskapen en e11/g6r corolla med celica gt4 bakramme og motor/drivverk. er dette mulig og få godkjent? (har forstått det som at samme bil er produsert av toyota men det finnes ekstremt få av de)



NOTE: bilen i videoen er custom bygg, ikke original toyota, toyota har såvidt jeg vet produsert en lignende todørs e11 corolla (med firehjulstrekk)
 #455209  av ArildM
 
Kult bygge :)
Men å få noe slikt til på skilter i Norge, da snakker man en årelang prosess og mange hundre tusen i kostnader.
Enten ta utgangspunkt i noe som har 4WD, første generasjon Rav er et godt eksempel da den allerede har mye av samme understellet som 4wd rallycelicaene og 3s motor fra fabrikk. Eller rett og slett kjøp deg en Celica med 4wd. Ferdig godkjent.
 #455210  av ArildM
 
Evt om du skal ha noe sært kan du jo importere en Caldina med 3SGTE fra Japan og prøve å få den godkjent på motorhistorisk, eller registrer den i Sverige først og så importer den til Norge.
 #455215  av OleST
 
ArildM skrev:Evt om du skal ha noe sært kan du jo importere en Caldina med 3SGTE fra Japan og prøve å få den godkjent på motorhistorisk, eller registrer den i Sverige først og så importer den til Norge.
kan muligens få tak i e11`n til farmor, i og med at den er er sskikkelig "kjærringbil" så hadde det bilt en helrå sleeper men da trur jeg nok at jeg dropper det i og med at det er så mye jobb og få det godkjent :lol: