TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Fjerning av Røyklukt i bil

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

 #87159  av spkstrp
 
en slik tepperensmaskin har svigersa og de fikk bort røyklukten i en gammel lancer som var røkt i i alle år.. En liten bonus er at setene osv. blir som "nye"..

 #96951  av ekkoj
 
Var borti et firma på Elevrum (tror jeg) som hadde en eller annen maskin som de satte i bilen over natta som kjemisk fjerner røyk (og annen lukt).

Tror jeg fant det med å søke på rens og bil på gule sider...

 #96954  av GT_rider
 
GT_rider skrev:Ja. Da har jeg funnet rensmiddelet jeg nevnte. Heter turtle wax textile clean.
Hvor du får kjøpt det? Aner ikke. Står en liten kasse med 5 bokser ute i garasjen som faderen har kommet med en eller annen gang. Synes å huske han nevnte en grossist som heter osjord.
Finner det sikkert rundt i div bilrekvisitasjapper :)
dette funker.Måtte bruke det i fiestaen som jeg kjøpte også. Den såg ikke ut. Sverger på at den ikke har sett en støvsuger eller interiørrens siden den var ny i 96.

 #96986  av Anders gullstein
 
Det er en del firmaer som utfører ozon behandling av interiøret av biler der lukt er et problem. Tror det koster litt siden selve ozonen ikke er helt gratis tror jeg, men den fjerner garantert lukta. Kanskje en finner noe i gule sider hvis en søker på ozon behandling.

 #97136  av karl234
 
sett et par små eggeglass med eddikk i bilen over natta og lukta er borte :D

 #99863  av Eirik
 
Jepp eddik funker bra, har gjort det selv.
La oss høre hvordan det funker.
Turtle wax textile clean har jeg også prøvd men det anbefaler jeg og bruke etterpå for å fjerne litt av eddik lukten som er der.
[/b]