TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • utenlandsk bestilling

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #87760  av 2fAst
 
noen som har no erfaringer med bestilling fra utlandet,skal bestille no deler fra usa,dem skulle ha 800kr i porto....men lurte på va som skjer når pakka kommer te norge,regner vell må at man må betale toll+moms :?: :?:

noen som har no peil?? :D :D

 #87762  av Neemi
 
Man betaler ikke toll på bildeler.
Når varen kommer til Norge må den fortolles og du må betale moms før du får varen utlevert (noen transportører lar deg få varen før den er fortollet). Momsen er 25% av kjøpesum+frakt.

Vet du hvilket firma den blir sendt med?

 #87763  av 2000celica
 
Du betaler ikke toll på bildeler, men du må betale moms.
Spør leverandøren din på en fin måte om han kan sette ned verdien på delene.
Når delene kommer til Norge, får du melding om du vil tollklare selv -eller la dem gjøre det for deg.
Jeg syns det er enklest å la dem gjøre den jobben, men får du pakken via posten er det en enkel sak å tollbehandle dette på nett.
http://www.posten.no/Portal/ProdukterOg ... ingPrivat/

 #87789  av 2fAst
 
ingen toll :D ......da er det jo bare å bestille da :D :D :D

 #87791  av Dalan
 
2fAst skrev:ingen toll :D ......da er det jo bare å bestille da :D :D :D
Jepp, men husk at du må betale 25% moms.. ;)

 #87960  av ErikG
 
Ja, du må betale moms, men jeg tror degt er noe med at du allerede har betalt moms, så du kan søke om å få den tilbake

 #87984  av Neemi
 
ErikG skrev:Ja, du må betale moms, men jeg tror degt er noe med at du allerede har betalt moms, så du kan søke om å få den tilbake
Det gjelder vel bare for firmaer??
Enkeltmannsforetak, AS og likende.
 #454618  av Zepticon
 
Kostnadene med å kjøpe fra utlandet er:
((Varens pris + frakt)*1,25)+fortollingsgebyr

Fortomllingsgebyr er 150 eller 300 ish alt etter varens verdi.

Du skal IKKE betale utenlandsk moms på en vare (VAT, MwSt). I EU er varene ofte oppgitt med Value-added tax eller VAT i UK og Mehrwertsteuer eller MwSt i Tyskland. Er selger erfaren skal du ikke belastes dette. Om du er usikker så sender du en melding og spør om en pris uten VAT/MwSt siden du er utenfor EU. Dette trekker da selger fra, og du skal slippe å søke om å få den tilbakebetalt.
 #454619  av Zepticon
 
Liya skrev:Jeg ønsker bestille bremsevetske og olje på http://www.motoroljer.no/. Jeg gjetter at nettstedet eies av tyskerne, men levererer de från Norge eller Tyskland? og hva betaler jeg moms i så fall?
Står inkl. MVA på siden demmes under prisen, så det slipper du å tenke på.
 #454631  av Makk
 
2005 necro mode engaged.

In other news, websider som laster som 56k dagene = crap

DOT5 bremsevæske kan du kjøpe hvorsomhelst, kravene er like uansett merke så akkurat bremsevæske har ingen betydning hva merke du kjøper i Norge, om du trenger racingvæske så snakker vi sub 8 mins på Nurburgring, å det er ingen hvemsomhelst som greier det!

Vil forøvrig anbefale Mobil 1 Rally Formula 5-50w, har fungert for meg både på MR2 Turbo og GT4 Turbo på ringen ;)

Also, protip = Er websiden .NO så er den Norsk, ingen importavgifter, det er norsk, prisen du betaler til slutt er "the final price" Om det kommer en jallaregning etterpå er det bare å ringe tilsynet og klage, for DET er svindel.