TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • vw caravelle 1300hk - bilder

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #354365  av mk3bg
 
jeg tipper det blir godkjent og jeg vet i så fall hvorfor...
 #355029  av mailman1
 
Kontaktannonse,

Ung herremann på jakt etter sjelevenn søker likesinnede:

Vedkommende kan være kvinne eller mann alder 18-70. Du trenger ikke være en fin person, skjønnheten kommer innenfra. (og fra å hjelpe din neste)
At du jobber på biltilsynet er påkrevd. Alle useriøse henvendelser blir ikke besvart.
 #355099  av mailman1
 
åj åj.. ka nå eg har gjort... nei nei nei. eg kjenne an ikje eg. sko bare vær løyen eg. håpte eg klarte det :P
 #355106  av TrustNo1
 
mr292 skrev:ja, hahaha. men det forundrer meg ikke om det faktisk er sant :P
alle de prosjektene som "umulig" skal kunne godkjennes har blitt godkjent på norsk vei :S
Alt er mulig med nok penger under bordet
 #355311  av stianøverland
 
det er nok ikke noe tull her, det er bygget så strøken og alt er gjort "etter boka" og han er fler turer frem og tilbake til tyskland og biltilsynet i norge for å få gjodkjent..
 #357712  av ke25-toyoglide
 
Denna blir nok godkjent ja.
viss de som bygger supra og andre biler, hadde vert villig til å gjøre det samme som han så hadde de nok fått det godkjent de og.
har sett på de andre bilene han har bygd, og lest om hva han måtte gjøre, og det var ikkje småtteri.
hva som er trygt og ikkje trygt kommer ann på hva som kan dokumenteres.
Hadde folk her inne vert villig til å legge ut 100.000.- til Toyota Norge for å finne dokumentasjon + 100.000.- til transport til og fra TUV, og 500.000.- i avgifter + det det koster å bygge en supra opp til 1000hk. f. eks.
 #383398  av okasin
 
Det er en nær venn av meg som har denne Volkswagen Caravelle med 1100 hk (og ikke 1300, som noen her skriver).. men det er 1300Nm
Bilen blir nok godkjent, som alle andre av hans prosjekter,, da dette ikke er et direkte hobbyprosjekt gjort på et års tid.. han har holdt på med denne bilen i mange mange år.. det er ikke en skrue som ikke er ny på denne bilen..
alt er byttet,, og det meste er voldsomt bygget om.. bare støtdemperne koster over 60 000,- Det er ikke noen lavbudsjett bil.. Stein Arne (eier) håper å blir ferdig denne sommer.. Jeg var innom i går og da var det meste av interiør på plass.. motor har blitt startet opp..
Men det gjenstår noe arbeid på hmm hva skal man kalle det? eh.. det er bygget en plate under hele bilen som er formet som en omvendt vinge.. den skal trykke bilen mer og mer mot vegen dess fortere han kjører.. Den er laget stort sett i karbon og kevlar..

Ja dette er et svin dyrt prosjekt, men det er ikke slik at man er født med ræva full av penger.. dette er ærlige opptjente penger.. i form av hardt arbeid utover normal 8 timers dag..
Nei han er ikke samboer eller gift med noen i biltilsynet.. :) heller ikke kontakter utover det normale i TUV.

Her er et bilde jeg tok for noen uker siden:
Bilde

Bilde
hmm legger med et bilde også av de nye bremseskivene til en Corvette han nylig har investert i :)
Bilde
I karbon !! og de er enormt store.. husker ikke målene her nå.. men se sammenlignet med kontor stolen eller lighter :)
 #383412  av ArildM
 
Sykt 8)

Med nok pågangsmot er nok det meste mulig, Dr.Ling fikk vel nettopp godkjent 4AGZE i sin AE86? Så om alt gjøres riktig og man får den rette dialogen kan man vel få til mye. Det bare føles så urettferdig for alle oss som blir hengt i galgen bare vi nevner modifikasjoner nede på Biltilsynet, du blir jo nærmest jaget ut av døren deres om du nevner motorbytte. Får i alle fall den følelsen hos enkelte representanter :|
 #384616  av sigheri
 
RÃ¥tt!
 #388837  av okasin
 
Det skjer ting.. Lindvall er sikker i sin sak om at den skal stå ferdig i Mai.. Ja i år :)
Den er hvert øyeblikk klar for lakkering..
Her er noen bilder:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #388841  av Drafter
 
Respekt!
Selvom det er vag....
Sist redigert av Scotty den 28 apr 2011 23:20, redigert 1 gang totalt. Begrunnelse: Quote fjernet. Vennligst ikke quote bilder.