TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • vw caravelle 1300hk - bilder

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #347286  av stianøverland
 
var ute en tur hos stein arne lindvall og kikka litt på prosjektene hans :) var mye artige bilder der blant annet den mye omtalte caravella han holder på med


motoren er en chevrolet blokk med 2 gigantiske turboer, som tilsammen presser ut 1300 sinnsyke hester, bilen skal klare 0-100 på rett i overkant av 3 sekunder

Bilde
Bilde
Bilde


det stod litt annet der også

2stk 60 talls rimelig godt ombyggede corvetter
1 porsche 911 som skulle bygges om til turbo
1 ferrari f355
+ litt annet småtterier :)

blir spennende å se noe av dette på veien. caravella skulle vist være ferdig i løpet av sommeren :) den starter å går, og alt er klart, er bare noe montering igjen
 #347288  av hmsilset
 
Blir en morrobil det der.Bare å åpne opp skyvedørene, så motoren får godt med luft :D Rått
 #347327  av Morten
 
Var det han som hadde taksenka og bredda gammal opel med V8 + turbo(er) på 700hk+ i gamle dager, og en mercedes 230E eller noe med corvettemotor og 6-trinns kasse på tidlig 90-tallet? Lurer på om det var "Pjokken" eller noe han ble kalt den gangen... Kan det stemme?
 #347465  av Amund
 
Den Caravellen har han vel holdt på med i mange år? Har sett enkelte bilder, og hørt rykter tidligere, men trudde den var solgt...
Den gamle opelen kjøpte vel blomdal'en her i Bergen tilbake om eg ikkje husker feil?

Lindvall har ein egen evne til å få skilt på bilene han bygger, står respekt av det!
 #347531  av inzane2012
 
missforstå meg rett her, men vist han duden får den bilen der godkjent med skilter, så er det noe alvorlig klinhakkandes gale med trangsynet...
 #347564  av GeirJB
 
Han har som regel vært en tur i Tyskland hos TüV og fått litt papirer som hjelper til ved godkjenning i Norge
 #347571  av inzane2012
 
GeirJB skrev:Han har som regel vært en tur i Tyskland hos TüV og fått litt papirer som hjelper til ved godkjenning i Norge
for min del så burde det ikke spille noen rolle om han hadde høgd ned hele amazonas for å få nok papirer for å få den der godkjent så lenge folk ikke får godkjent en dønn orginal supra eller skyline fra japan...
 #347579  av Amund
 
Det handler om alder på bilene, og når de var førstegangsregistrert i Norge. :roll:
Avgasskrav før 89 var jo omtrent ikkje tilstede, og ca 99% av alle japanske biler som folk prøver å registrere her er vel nyere enn det?! :wink:
 #347627  av Levin GT
 
Amund skrev:Det handler om alder på bilene, og når de var førstegangsregistrert i Norge. :roll:
Avgasskrav før 89 var jo omtrent ikkje tilstede, og ca 99% av alle japanske biler som folk prøver å registrere her er vel nyere enn det?! :wink:
Pøh,greit nok med avgasskrav,men avgjørende faktorer er bremsene er tilstrekkelig kraftig nok og at karosseriet skal tåle den ekstra belastningen..
Jeg satser pengene mine på at han aldri får den godkjent i Norge.
Men for all del...Dødskult prosjekt.
 #347654  av Amund
 
Bremsene er avhengig av vekta på bilen, ikkje motorstørrelsen :wink:
Har vert i kontakt med trangsynet angående ombygging, og den einaste regelen dei ikkje gir unntak frå er avgass, enkelt og greit.
Ved å ha fortløpende kontakt med trangsynet, og sørge for god dokumentasjon på karrosseri/understell fra TÜV, så er det utruligt kva som ordner seg.
For TÜV er det som regel nok å ha motor og understell fra samme bil for å få det gate-godkjent. (Har sjekket ut dette også) 8)
Rekorden var vel godkjent såvidt eg husker? hehehehe

Eg setter pengene på at han får skilt på denne, :twisted:
 #348620  av stianøverland
 
Levin GT skrev:
Amund skrev:Det handler om alder på bilene, og når de var førstegangsregistrert i Norge. :roll:
Avgasskrav før 89 var jo omtrent ikkje tilstede, og ca 99% av alle japanske biler som folk prøver å registrere her er vel nyere enn det?! :wink:
Pøh,greit nok med avgasskrav,men avgjørende faktorer er bremsene er tilstrekkelig kraftig nok og at karosseriet skal tåle den ekstra belastningen..
Jeg satser pengene mine på at han aldri får den godkjent i Norge.
Men for all del...Dødskult prosjekt.
da tror jeg du kan satse på at du kan gi fra deg pengene dine :P
går ut fra at du ikke har sett karosseriet mtp alle påsatnadene du setter. kan si det sånn at bilen er bygget rundt motoren, hele undersiden av bilen er spoilere og scoop laget av carbon for å få downforce og riktig luftgjennomstrømming. og hvis jeg ikke husker feil så er det 14" bremseskiver hele veien.


alt han har fått bygget tidligere har også vert godkjent. og han har brukt akkurat denne motoren i tidligere biler også.