TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Valdres - Drammen GT86

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #430246  av hermund
 
kjører fra Valdres til Drammen med en GT86 i først på dagen,

Tilbake torsdag ettermiddag

Stoka!
 #430298  av hermund
 
skal si jeg har fått hoppa litt nå ja, rått veigrep å understell på bilen, men forferdelig stivt å ubehagelig på langtur :P
 #430300  av atledreier
 
Pfff... Da har du ikke prøvd å kjøre nesten hva som helst litt sportslig. Fordelen med GT86 er jo at den har så lavt tyngdepunkt at den ikke trenger så sykt stivt understell for å ikke krenge. Veiene over der er jo nesten kjerreveier, kjørte der for et par uker siden.
 #430303  av Sarlacc
 
hermund skrev:forferdelig stivt å ubehagelig på langtur
Er den helt ny? Min føltes i overkant stiv til ca 2500-3000km, etter det så synes jeg den sitter perfekt.
Jeg har hatt temmelig sarte oldinger i bilen som har klaget over at den er lav og vanskelig å komme ut av; samt tendenser til hjerteflimmer i forbikjøringssituasjoner, som ellers synes bilen er behagelig å sitte i....
 #430376  av hermund
 
Sarlacc skrev:
hermund skrev:forferdelig stivt å ubehagelig på langtur
Er den helt ny? Min føltes i overkant stiv til ca 2500-3000km, etter det så synes jeg den sitter perfekt.
Jeg har hatt temmelig sarte oldinger i bilen som har klaget over at den er lav og vanskelig å komme ut av; samt tendenser til hjerteflimmer i forbikjøringssituasjoner, som ellers synes bilen er behagelig å sitte i....
den har gått rundt 6500, det er jo en gjenomført sportsbil så den er så stiv som den bør være, og da ikke noe behagelig å kjøre på lang tur, med tanke på det. ellers er den veldig god å sitte i å man passer bra inn bak rattet ;)
 #430378  av atledreier
 
Jeg har kjørt min på langtur både på motorvei og telehiv, og syns bilen er fantastisk. Mulig du er vant med veldig myke biler, GT86 er på ingen måte "sportsbilstiv" slik jeg ser det.
 #430381  av Sarlacc
 
Jeg har muligens nevnt det før, men jeg synes bilen er aldeles vidunderlig på alle måter :-)
Når jeg sitter bak rattet i 86'n så er det rett og slett ingenting verdens ting som er feil :-)
 #430413  av hermund
 
Da må det være anna understell, for denna humpa å rista en god del, hang sykt i svingene, fikk bare følelsen av ren sportsbil
Helt noe anna enn supran jeg har, kjører mest chevy til daglig å den blir jo myk, men den var type wow stiv da jeg begynte turen, perfekt på en slik bil da, ikke noe å klage på ;-) likte motoren godt og hvordan momente bygde seg opp på turtallet.
 #430420  av Sarlacc
 
Det handler vel om personlige preferanser, hva man liker og hvordan man kjører.
Og kanskje hva man venner seg til? Jeg husker jeg syntes bilen var stiv, men etter at vi har fått kjørt oss inn både jeg og bilen så er konklusjonen at den er akkurat passe.
Jeg har altså funnet en bil som passer meg, rompa mi og kjørestilen min perfekt. Det er helt greit at du ikke føler det samme. Men jeg håper du finner en sånn bil, du også :-)
 #430430  av hermund
 
Sarlacc skrev:Det handler vel om personlige preferanser, hva man liker og hvordan man kjører.
Og kanskje hva man venner seg til? Jeg husker jeg syntes bilen var stiv, men etter at vi har fått kjørt oss inn både jeg og bilen så er konklusjonen at den er akkurat passe.
Jeg har altså funnet en bil som passer meg, rompa mi og kjørestilen min perfekt. Det er helt greit at du ikke føler det samme. Men jeg håper du finner en sånn bil, du også :-)
tror ikke du forstår helt hva jeg sier, men det får være greit, jeg syns bilen var veldig god å fast og fin å kjøre, ingen ting å klage over, heller nyte. den var da stivere enn jeg hadde sett for meg, positivt.
 #430470  av hermund
 
Sarlacc skrev:Ah, ok, sorry :-)
Typisk meg å krangle med folk som i utgangspunktet ikke er uenige :-)
Greit, konge bil hvertfall ;)