TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TSogn Landstreff Nord 12-14Juni 2009(NYHET Turboneger)

  • For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter
 #330044  av ArildM
 
Ingen som kan oppdatere oss som ikke var med på treff hvordan årets treff var da? Eller er dere alle for trøtte enda? :mrgreen:
 #330157  av chris
 
ArildM skrev:Ingen som kan oppdatere oss som ikke var med på treff hvordan årets treff var da? Eller er dere alle for trøtte enda? :mrgreen:
Hehe, vi er for trøtte :P

Treffet var bra det, som vanlig. I år var det lagt opp til mye åpen kjøring alle tre dagene. Men været, spesielt på lørdag, var skikkelig bedritent. Det var faktisk så dårlig at vi for første gang ga blaffen i å se på breisladdkonkurransen - som kanskje var mer vannplaningskonkurranse. Og så var det en alldeles jævlig kø for å komme inn, og selv de som hadde forhåndsbetalt måtte stille seg i timelange køer. Det var derimot måter å "snike" seg forbi, og det benyttet vi oss av i aller høyeste grad :P
Selv var jeg ikke noen stor fan av at det er lagt opp til festival. Sikkert en fin måte å skaffe seg ekstra inntekter på, men jeg mener at la biltreff være biltreff, og hold fulle folk unna. For ikke å snakke om den evige strømmen av campingvogner og bobiler som på kryss og tvers tok opp 60% av køen for å komme seg inn.
Utover dette var det alt i alt et bra treff og mye gromme biler. Det kommer nok både bilder og videoer veldig snart :D

-edit-
..og bare så det er sagt. Enkelte av de vaktene som prøvde å dirigere køen for å komme inn, det må være folk som har missa ut på politiskolen. Maken til maktsjuke neandertaler.
 #330161  av ArildM
 
Så et klipp på Youtube fra breisladd konkurransen og det så skikkelig trist ut.
Ellers så er det for dårlig at dem fremdeles sliter så mye med inngangssystemet sitt.

Organiser i det minste det sånn at forhåndsbetalte får en forkjørsrett...

Ellers så er vel høsttreffet et bedre treff om en ønsker å unngå alt annet tull med festivaler og fulle folk?
Jaja, tar nok turen til neste år uansett :)
 #330163  av chris
 
ArildM skrev:Så et klipp på Youtube fra breisladd konkurransen og det så skikkelig trist ut.
Ellers så er det for dårlig at dem fremdeles sliter så mye med inngangssystemet sitt.

Organiser i det minste det sånn at forhåndsbetalte får en forkjørsrett...

Ellers så er vel høsttreffet et bedre treff om en ønsker å unngå alt annet tull med festivaler og fulle folk?
Jaja, tar nok turen til neste år uansett :)
Misforstå meg ikke. Det er verdt turen uansett :D Men noen få ting kunne vært bedre - skjønt, sånn er det vel alltid. Man blir aldri fornøyd nok :P Men festivalbiten kunne de holdt borte. Når det gjaldt inngang, så kjørte de køen av en eller annen grunn i to køer, delvis tre, i bredden - fatter ikke hvorfor. Biler som kom ned fra banen hadde store problemer med å komme frem. Er absolutt enig i at de som har forhåndsbetalt får slippe frem - eller stå i en egen liten kø. Ellers er det jo ikke noe vits å forhåndsbetale. Det var egen luke (for å hente startnummer og armbånd) til de som hadde forhåndsbetalt - der var det ikke noe kø i det hele tatt. De stod i bilkø i stedet. Om de hadde fått sluppet frem med bilene, hadde køen til resten av folket vært betraktelig kortere også.
 #330207  av tojo
 
Takker di oppmøtte for et hyggelig treff. :D
Synd ikke værgudene var helt på vår side. :twisted:
Vi får vidreformidle ang køsystemet til sommertreff gjengen,var meningen at dem som hadde forhåndsbetalt bare skulle kjøre forbi å hente nr og bånd i "bua" sånn som jeg forsto det.
Selv la jeg meg bare i venstre fila å kjørte forbi køen,ikke noe problem.
Viste legitimasjon og fikk nr og bånd :D
Men hørte at det var flere som klaget på akkurat dette.
Enig med Chris ang festivalen,kunnet vært trukket litt lengre unna selve biltreffet.
Evnt strengere kontroll/oppsyn ang alkohol inne på baneområdet.
 #330270  av chris
 
tojo skrev: Selv la jeg meg bare i venstre fila å kjørte forbi køen,ikke noe problem.
Det kan godt være det funket tidligere på morgenen, men når vi kom opp dit stod bilene i både venstre og høyre fil, og delvis på grusen. De som kjørte oppover på grusen ble stoppet av vakter med beskjed om å stille seg bakerst, selv om man hadde forhåndsbetalt. Vi ga blaffen i hva disse vaktene sa og kjørte videre helt opp, parkerte, hentet bånd og nummer, og kjørte inn.. så vi slapp mesteparten av køen uansett. Men mange som var gæærne pga mangel på system.

Men de fleste kom seg vel inn, og man ble da vel glad til slutt :P
 #330278  av sindrejl
 
Var et skikkelig rasshøl han vakta som stod nede i bakken iallefall, fiska frem mobilen og begynte å ringe noen og snudde ryggen til og gikk når jeg prøvde å spørre ham om hva forhåndsbetalte skulle gjøre.

På den andre siden var selve programmet veldig bra, innbydde til MYE mer kjøring enn før, synd værgudene ikke var med oss på lørdagen, men det betydde jo bare en enda morsommere tur på byen med ts-ogn folka det.. tok rimelig av som vanlig :)

Vil nok tro jeg tar turen oppover til høsten også
 #330294  av Terjen
 
Da var jeg trygt hjemme fra en fin tur. :)
Kom hjem kl 19.00 i går, 24t etter avreise fra ACR. Ble litt stress på vei hjem, med kun 2 timer søvn med hodet på skakke i et bøttesete, men gikk på et vis det og.. :) Sov ca 16,5t i natt, for å ta igjen litt.. :P
Stort sett heldig med været, fint på vei opp, fint på fredagen på treffet, regn på lørdagen, opphold på søndagen, og stort sett fint på vei hjem.
Banekjøringa gikk fint, kanonrå bane det der. Hadde heldigvis kun småproblemer med min bil på turen, og det var ikke på banen, men på vei til og fra banen.
Fikk uheldigvis mangellapp på eksosanlegget på vei til banen på fredagen, noe som kan utvikle seg til et stort problem om de skulle henge seg opp i flere ting når jeg viser den på BT. Men håper på det beste. :)
Ellers hadde jeg det topp, hyggelig og hilse på TSogn-gjengen, kommer nok opp igjen til neste år.. :)
Takk til Andreazz for overnatting i Trondheim på vei opp.
 #330304  av ArildM
 
Artig å høre litt rapporter :) Gleder meg bare enda mer til neste gang jeg blir med på ACR :)
Hørtes ut som en lang tur Terjen! Uflaks med eksosen, var det pga for mye støy eller?
 #330322  av Terjen
 
ArildM skrev:Artig å høre litt rapporter :) Gleder meg bare enda mer til neste gang jeg blir med på ACR :)
Hørtes ut som en lang tur Terjen! Uflaks med eksosen, var det pga for mye støy eller?
Ble en god tur ja, men fint å kjøre tur.. :) Men blir nok trekkvogn og henger neste gang uansett, mtp komforten, veistandarden, tekniske kontroller osv..
Ang. eksosen var vel sikkert feilen at jeg ikke stoppet motoren under kontrollen, noe Erling og Morten gjorde. De slapp unna... Bråker jo ikke noe særlig, hvertfall ikke som de hørte, men så "modifisert" ut. (Som om det var det eneste som så modifisert ut)... :roll:
 #330324  av Andreazz
 
Hadde en fin helg oppe på ACR jeg også! Jeg og min bror kjørte oppover på Fredags ettermiddagen, kom fram i 21 tiden og fikk med oss et par timer med kjøring.
Meget imponerende anlegg der oppe, gigantisk område ivertfall :D Lørdags morgen sto jeg først i køen for teknisk kontroll, gikk greit det, bortsett fra at de karene der kunna tatt et lite holdningskurs før de skal representere et profft treff :?
Ble en del kjøring iløpet av lørdagen, vet ikke akkurat hvor mye, men en full tank gikk nå med :D

Hadde et par småtrøbbel : EGT sensor som løsnet fra eksosmanifoilden (ble tettet med en M6 skrue og mutter), bakre eksos opphenget røk (ble mekket med deler fra et gammelt camping bord), speedometer wiren røk og fikk en del risting i bremsene på den siste kjøringa seint på lørdagskvelden..
Bortsett fra det fungerte bilen topp hele helgen, både på banen og turen opp/ned fra Tr.Heim!
Været, spesielt på lørdagen, satte kanskje en liten stopper på livet, men køene til bane kjøringa ble nå litt mindre da.. Ble egentlig litt overrasket over hvor greit grepet var på våt bane!
Og må bare si at det var meget morro å utfolde seg på den banen 8) Dette ga mersmak, kommer garantert på flere treff der oppe :D

EDIT:

Glemmte selvfølgelig en viktig ting! Det var artig å møte flere folk fra forumet :D Greit å få et ansikt på folk :)
Vedlegg
DSC01880.JPG
DSC01880.JPG (537.62 kiB) Vist 6643 ganger
 #332039  av Morten BangÃ¥s
 
Heisann:)

Ser at flere her kommenterer køen inn til anlegget, og at forhåndsbetalte ikke slapp fram først slik som det skulle være. Dette er selvsagt beklagelig, men realiteten er at vi har sprengt kapasiteten på veien inn til anlegget. Som dere selv sikkert så så er det kun en tynn liten asfaltert vei inn til banen, og mange av deltakerne nekter å kjøre på grusen oppover. Vi hadde 986 biler registrert inn på banen denne gangen pluss alle som sto på festivalcampen og utenfor. Dette må det bli litt kaos av:) Og husk at det skal ikke mer til enn at EN ENKELT av de som står i kø forlater bilen sin før alt står i stein, og det skjedde OFTE...hehe. Et annet problem er at folk stiller seg i kø og begynner å drikke, og når køen begynner å bevege seg så er det ingen som kan kjøre bilen... Kan love dere at det er Texas å jobbe i den porten der:)

De gjør så godt de kan, og mer kan vi ikke forvente. Som en tankevekker registreres det inn 2 biler i minuttet, og det er egentlig ganske bra med tanke på at Politiet krever at vi har all informasjon om bil og eier på alle som skal innenfor porten.
 #332040  av Morten BangÃ¥s
 
Hva skjer på høsttreffet? Vurderer du å ta turen til Sommertreff i August og lurer på hva som skjer denne helgen?

For de som evt ikke har fått med sag hva dette er så er Sommertreff NordNorges største biltreff hvor tusenvis av mennesker og biler samler seg 2 ganger i året på en av de beste asfaltbanene i NordEuropa, nemlig Arctic Circle Raceway:)

Fredag åpner vi portene kl 10:00 og derfra er det full gass fram til søndag kl 18:00 når området stenges.

Første konkurranse settes i gang på fredag og da er det TimeAttack som gjelder. Hver bil som deltar får 1-2 flying laps alene på banen til å sette sin beste rundetid. Den som kjører raskeste runde i denne konkurransen vinner.
Bilde

Lørdag åpner banen igjen kl 10:00 og man får varmet opp bilene til vi starter 201m dragrace. Her kjører vi 2 og 2 biler sammen mot hverandre på start/mål-strekka hvor vinner går videre og taper ryker ut. Siste bil som står igjen vinner konkurransen.
Bilde

Så lørdag ettermiddag kommer det store høydepunktet - BREISLADDKONKURRANSEN! Her satses det 120% fra alle sammen, og den prestisjetunge konkurransen er det mest populære på programmet vårt. I vår regnet konkurransen bort, så høstens konkurranse blir årets happening på banen! Møt opp å se selv:)
Bilde
 #332084  av tojo
 
:P Vi gleder oss allerede,dette blir morro som alltid :D Bilde
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13