TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Til Ringen med forumet i sommer .. vi blir en gjeng!?!)

  • For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter
 #318475  av The white
 
Heisan Gutta.

Lodder stemningen her om en tur til Nurburgring til sommeren .
Jeg planlegger og kjøre ned med bil på henger .
Jeg har ikke kjørt danmark tyskland før så hvis noen har noen tanker om det så skyt inn.

Jeg har kjørt på ringen før men aldri med egen bil ,, fløy ned og leide bil ,, kremt kremt... audi kremt.. :shock:

Nurburgring er en ideel bane for supra\ celika\mr2 osv. med nye situasjoner rundt hver sving ,, du er hele tiden på "kanten" og smilet og opplevelsen er av en annen verden .
For de som har kjørt Våler \ rudskogen så er dette fullstendig i en egen klasse . Banen er både åpen og trang , med hellinger og laaaange høyfarts strekker . Her får du en kombinasjon du må nesten bli urealistisk for og kunne sammenligne med .
God grunn til dette er en av Europas beste baner (biler med skilt).

Det som er flott er at ringen er innen rekkevidde for oss forum folk og turen ned dit er fin.
Jeg har ikke bane kalenderen for meg nå men dette er jo på planleggingsstadiet .
Tanken er og kjøre sammen ned (noen kjører bilen selv andre på henger) .

Forslag til program:

Møtes i norge fks oslo (åpen for forslag , altså fks møtes i ved båtterminalen. larvik-danmark el.)
Kjører sammen ned .
Ankommer samme hotell, spiser god middag og nyter tyskt mineral vann (brunt). før vi legger oss og sliter med og få sove til dagen derpå med kjøring og morro.
Neste dag . kjører sammen til ringen , har et kort innformativt møte . Betaler for runder en ønsker og kjøre, ikke dyrt. kjører etter vilje\evne til det er slutt på kjøring. (hjelm er påbudt)
Tilbake til hotellet med god middag og mimring om dagens høydare .
Må nesten ha 2 dager med kjøring . (kjedelig og komme ned og finne ut at vi ikke får kjørt for det har skjedd en større ulykke . derfor 2 dager, pluss at tiden går meget fort og en dag er liksom for lite)
Om det blir noe utover dette eller ønske om noe annet er forumet et great sted og planlegge.

Ang. de som er her på forumet og som ønsker og bli med men som ikke har bil og kjøre med eller som bare ønsker og være med så er selvfølgelig det en fin mulighet til og bli med ,
jeg synes at vi som skal kjøre selv kan være så sporty at vi kan ta en runde her på forumet og åpne for muligheten til og la disse få sitte på i ekte Toyota`r rundt ringen. Bilinteresse er ikke forbeholdt de med bil eller mulighet\ønske om og kjøre ned selv.


Kan begynne med meg selv : plass til 1 stk passasjer fks 1 runde så bytte .(HKS Supra mkiv)(the white)

Altså 1 runde her er ikke som på noen norsk bane , en runde er nesten 21km.
Ser frem til tilbakemeldinger \ tanker rundt dette og håper vi kan få til en tur sammen med mange mange gode minner og opplevelser.
Nurburgring Gutta :twisted:


info og nurburgring:
http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrbu ... cing_today

Film fra en runde på ringen i ferrari 355 som sliter og ta igjen en bpu supra:


Bilde


Kansje noen kan legge dette inn på de andre modell trådene ???
Sist redigert av The white den 26 mar 2009 10:22, redigert 3 ganger totalt.
 #318480  av tojo
 
:D Dette hørtes meget morsomt ut. :P Vil tro det er flere her på forumet som melder seg på.
Er litt spent på datoen,ang ferie osv. :D

Flyttet til treff/møter da det ikke har noe å gjøre i Supra tråden.
 #318483  av Supramk3turbo
 
Hmm, ja. Kom med en dato, så høres jo dette vanvittig spennende ut. Det er jo en drøm å få kjøre der nede :D
 #318580  av Giske
 
Etter å ha lest om dette i siste nr av gatebil, har jeg funnet ut at dette må man være med på!!:D

Åpent for at jenter kan bli med på turen?:)
 #318593  av The white
 
Dette blir kjempe bra !!


Angående dato så har vi litt og velge i , om det blir på vår parten eller på sommeren kan vi snakke om , hva ønsker dere ? vet sålangt at det er en del løps helger der med racing i juni-juli (lukket for oss), har ikke hatt tid og se på noe løps kalender ennå da pc`n er nede og jeg bruker tlf til det her nå.
En langhelg med en dag eller 2 fri fra joben fks er kansje mere strategisk enn evnt i en uke da man pluselig blir mere avhengig av ferie ol.

Hva sto det i gatebil ?

Er selvfølgelig åpent for begge kjønn , dyr på eget ansvar :wink:

Mvh
:wink:
Jonathan
 #318597  av Giske
 
The white skrev:Dette blir kjempe bra !!


Hva sto det i gatebil ?

Er selvfølgelig åpent for begge kjønn , dyr på eget ansvar :wink:

Mvh
:wink:
Jonathan
Camilla fra gatebil dro ned dit, er en reportasje i gatebil nr 2 er det vel. På 2-4(?) sider ihvertfall. Står litt info om banen osv osv:) Verdt å lese!
 #318609  av lexusmann
 
Ninjamannen78 skrev:Hvis alt går etter planen kjører jeg til Tyskland ca 22 januar med Supra mkiv :) Destinasjon Nurburgring.
Er nesten et helt år til det...skriveleif? :lol:
 #318627  av Giske
 
Jeg vet forresten ikke om jeg tør å kjøre min egen bil på banen der nede, litt redd for at noe skal ryke!!

Men det hadde vært veldig kult å bli med ned i det minste, og være heiagjeng og kanskje "sidetøs" hvis noen vil la meg sitte på en runde eller 2 på banen :)
 #318737  av castman
 
Dette kunne ha blitt kjempe moro ja, om vi hadde blitt en del folk ;) men blir kanskje litt kjipt for oss med bare 200-300hk?

Hvor mye koser det å kjøre der sånn cirka da? :wink:
 #318738  av hmsilset
 
castman skrev:Dette kunne ha blitt kjempe moro ja, om vi hadde blitt en del folk ;) men blir kanskje litt kjipt for oss med med 200-300hk?

Hvor mye koser det å kjøre der sånn cirka da? :wink:
2-300hk er jo nok der da :D Er en krevende bane,så kjøre egenskapene er like viktig. Spurte her inne i fjor jeg.koster bare 20 euro eller noe.
 #318818  av supratt
 
Hehe, det der vil nok bli en tur som vil bli husket. Har selv vært nedover med både Porschen og NSX og har hele 9 runder på samvittigheten allerede :D

Drar nedover i år også, for natt til 18 mai fyker vi ned en gjeng og skal delta på 24hour på Nurburgring, da kjører vi F1 banen inkl. Nordschleife :lol:

Blir 4 året vi stiller i Nasjonalklassen med Civic Type-R :)

BLIR MAGISK SOM ALLTID på NURBURGRING :D MÅ OPPLEVES, kan ikke beskrives med ord, tro meg...
 #318819  av supratt
 
hmsilset skrev:
castman skrev:Dette kunne ha blitt kjempe moro ja, om vi hadde blitt en del folk ;) men blir kanskje litt kjipt for oss med med 200-300hk?

Hvor mye koser det å kjøre der sånn cirka da? :wink:
2-300hk er jo nok der da :D Er en krevende bane,så kjøre egenskapene er like viktig. Spurte her inne i fjor jeg.koster bare 20 euro eller noe.
En liten digresjon når jeg ser det snakkes om hk og "ringen" her....Hadde ett veddemål med en kompis, han kjørte en 300hk perfekt oppsatt NSX, og jeg kjørte en original -08 SLK 163 hk.....Jeg hadde kjørt der nede før og kunne banen godt, også fordi jeg nok har over 1000 runder på Gran Turisimo 4 på PS2 :? Uansett så parkerte jeg han med over 1 minutt på runden og det skal sies at Stig som jeg kjørte mot gutsa han, men det hjalp ikke mot triste SLK,en med skarve 163 hk når jeg kjente banen....Kan ha det skikkelig gøy med moderat motor og bil der nede også, ikkeno problem :wink:
 #319182  av The white
 
Hei.

Flere og flere som melder sin innteresse , kjempe bra =)

Pris per runde er 20 euro.

Du kan kjøpe klippe kort for 5 runder eller mer, det lønner seg da det blir billigere , jo fler jo billigere opptil et vist nivå der en like godt kan kjøpe årskort .

Har fått noen tilbakemeldinger på at det er et ønske om og gjøre dette til et trackday treff der nede (quicksilver osv) , dvs vi kan også kjøre med biler uten skilt (fks racing biler) ,, er jo mange slike toyotaer rundt om .
Fordelen med dette er at vi er mere alene på banen , slipper kø og dumdristige motorsykler rundt om deg ,, ,motorsykler er det desidert mest ulykker med på ringen .

ulempen med dette er at da trenger vi og være en god del førere da det blir og leie banen ,vi kan slå oss sammen med andre klubber om dette så prisen går ned , skal sende nurburgring gmhb mail ang dette da jeg vet det blir gjort regelmessig i sesongen . med denne løsningen slipper man bataling per runde og sansyneligheten for at dem stenger banen paga ulykker er mye mindre .

Hva tenker dere om dette ?

Har snakket med en bekjent borte i england som har over 400 runder (maaaange turer til ringen). Han nevnte på at en slik tur bør foregå fks i fra torsdag til mandag da det gir oss mulighet til og få mye kjøretid og mange gode minner uten stress og trøtthet etter en lang tur ned dit , eller frykt for at banen blir stengt pågrunn av ulykker, så en fks ikke får kjørt mer en 2 runder iløpet av en heldag , det er faktisk mye annet og gjøre der , fra museer til buss rundt ringen (mens det er kjøring så her får en skikkelig utsikt)bussen er med guide som forteller om ringens historie , eksempler på kjørefeil , og steder der store ulykker har funnet sted som fks 21 bils masse kolisjon og stedet der nicki lauda gikk i murveggen under et formel 1 løp og bilen tok fyr og han mistet ørene i brannen, og med det ble det satt strek for formel 1 løp på ringen . I etter tid har det blitt bygget en gp bane de kjører formel 1 på i dag .
Han kunne med hånda på hjertet si at tiden en er der flyr bokstavelig talt og en en er glad en er der mere enn en dag.
Er noe spesiellt med og kjøre og virkelig oppleve nurburgring en dag og legge seg på hotellet for og våkne til utsikten til banen og lyden av syngende motorer.



Angående runder , for de med mere normale bremser og gatedekk (normal bremseveske dot4, kan koke og bremser forsvinne, og gate dekk blir ødelagt av varmen) er 2 runder en anbfalt grense før en tar en pause på 15-25 min og lar bilen og hodet kjøle seg ned litt . :twisted:

Og ta en service på bilen i forkant er nesten et krav , altså bremse klosser forsvinner veldig fort på slik kjøring ,utslitte dekk er farlige og gir deg kjøre forbud , sjekke kokepunktet på bremseveske (liten pennsak en stikker nede i veska som gir deg nogenlunde tilstand på bremsevesken) og et motor olje bytte er nok lurt før en slik tur i tilegg til ok stand på bilen .
Sist redigert av The white den 26 mar 2009 10:29, redigert 2 ganger totalt.