TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Motorfestivalen - The nordic battle

  • For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter
 #330420  av ErikG
 
Blir ikke noe utstilling på meg likevel nå, takket være motorhavari
NOOOOOO, shit. Hva skjedde? Men nå er det ingen grunn for ikke å kjøre på med turbo! Om det er blokka som er gått er den heldigvis billig fra toyota.
 #330423  av smegol
 
Næ si det, er vel det samma gamle med dissa motorene.(Fix that oil burner! The 1998-2002 1ZZ engines have become notorious for bad piston rings which usually leads to major bearing damage.) Jepp blir nok en ny short block, hvis den er fra etter 03+. Toyota skulle ha 11800,- med innbytte. Men det som jeg synes er litt komisk for å bruke det ordet, er at bare veiva koster 10000,-.
Bare enda en grunn litt å få på turbo før det går til helvete igjen :D Men som alltid er det snakk om $$$ :D
Har litt lyst til å sett inn en 2zz med turbo, men da begynner det seriøst å koste penger :D
 #330424  av ErikG
 
Du kjenner vel sikkert noen som jobber på toyota. Da blir det en del billgere;) Shortblocka du får igjen er bedre så bør vel greie litt trykk.
 #330425  av smegol
 
Kjenner nok ingen på toyota som skrur,men kjenner flere som er mekanikere. Så det skal nok la seg ordne. Om den nye blokka tåler noe mer trykk tviler jeg på men jeg har null peil på motor. Bare det ikke skjer igjen så er jeg fornøyd :D
 #330431  av Vision
 
Hmm, trist å høre. Husk at Toyota har 7 år motorgaranti på denne motoren, så om du sitter med en sen 2002 modell gjelder den fortsatt.

Går ann å begynne med enn 2zz motor hvis du uansett måtte bytte motor for egen regning, så kan respirator bygges på senere.
 #330445  av smegol
 
Er nok en 2000 modell så det blir på egen regning. Men mulig det kan bli noe venner/bekjent rabatt ellers tenkte jeg å høre i sverige om det er noe billigere der.
2zz motor trur jeg blir litt prosjekt, er vel en del andre ting som må passe sammen.
 #330482  av Vision
 
Litt jobb er det nok, men om du kan / kjenner noen som kan skru får du allt du trenger fra http://store.monkeywrenchracing.com/ inkl. overhalte 2zz motorer. Ligger en del 2zz swap prosjekttråder på spyderchat om du vil ha et bilde av hvor mye jobb som må gjøres. Vurderte å gjøre dette selv, men valgte å gå for TTE turbo istedet.
Har aldri kjøpt noe derfra selv, men er en på forumet som kjører med turbokitet dems til 1zz-fe om jeg husker riktig.

Men selvfølgelig, både tryggere og enklere med orginal Toyota blokk. Går ann å bygge turbo på den senere også. Noe jeg kan anbefale sterkt :-D
 #330505  av smegol
 
Vision skrev:Hmm, trist å høre. Husk at Toyota har 7 år motorgaranti på denne motoren, så om du sitter med en sen 2002 modell gjelder den fortsatt.
Hørte med Toyota(min nærmeste forhandler) i dag og de sa 6 år og må ikke har kjørt mer enn 160000km. Men uansett så gjelder det ikke garanti i mitt tillfelle.

Ringte til Toyota Norge og de sa 7 år og inntil 180000 :D