TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ts-ogn vÃ¥rtreff i Drammen. 16\5-2010. Flest mulig mÃ¥ stille!

  • For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter
 #357394  av PÃ¥l
 
Mer
Vedlegg
DSC00031.JPG
DSC00031.JPG (611.57 kiB) Vist 5959 ganger
DSC00032.JPG
DSC00032.JPG (563.04 kiB) Vist 5959 ganger
DSC00033.JPG
DSC00033.JPG (643.87 kiB) Vist 5959 ganger
DSC00034.JPG
DSC00034.JPG (569.56 kiB) Vist 5959 ganger
DSC00035.JPG
DSC00035.JPG (588.41 kiB) Vist 5959 ganger
 #357397  av PÃ¥l
 
Mer
Vedlegg
DSC00036.JPG
DSC00036.JPG (617.63 kiB) Vist 5958 ganger
DSC00037.JPG
DSC00037.JPG (537.56 kiB) Vist 5958 ganger
DSC00038.JPG
DSC00038.JPG (594.59 kiB) Vist 5958 ganger
DSC00039.JPG
DSC00039.JPG (579.49 kiB) Vist 5958 ganger
DSC00040.JPG
DSC00040.JPG (511.92 kiB) Vist 5958 ganger
 #357398  av PÃ¥l
 
Yet more
Vedlegg
DSC00041.JPG
DSC00041.JPG (491.82 kiB) Vist 5957 ganger
DSC00042.JPG
DSC00042.JPG (555.98 kiB) Vist 5957 ganger
DSC00043.JPG
DSC00043.JPG (676.9 kiB) Vist 5957 ganger
DSC00044.JPG
DSC00044.JPG (605.25 kiB) Vist 5957 ganger
 #357417  av predator
 
Har virkelig sansen for motorrommet i den svarte Mr2en på side 11.
Hvilken dump er det? Rent og pent...
 #357419  av Stian AB
 
predator skrev:Har virkelig sansen for motorrommet i den svarte Mr2en på side 11.
Hvilken dump er det? Rent og pent...
Er vel side 10 du mener? Er ihvertfall bilen min..veit ikke åssen dump det er selv, for står ikke noe på den..men den åpner når jeg vil den skal åpne, altså over ca 1 bar 8) turbolyden er mye tøffere enn dump lyden synes nå jeg..dumpen er forresten orginal i gråfarge, men jeg lakka den :lol:
 #357437  av TrustNo1
 
Får ikke turboen mer slitasje om dumpventilen stenger på 1 bar? Går mye trykk tilbake til turboen da, og man mister vel litt respons ved girskift? (godt mulig jeg tar feil, har ikke så fryktelig peiling på dette)

Men synnes det var rå lyd på bilen din da. Kunne godt tenkt meg å skiftet dump selv, men er litt skeptisk på hvor lurt det er.
 #357447  av predator
 
Kunne tenkt meg en dump med resirk, min blåser i friluft, noe jeg mener og ha lest at 3-sgte ikke er noe særlig glad i?
 #357451  av mr2storbrua
 
2. gen 3S-GTE er ikke så glad i det, fordi da tror ECU'en at det er mer luft i innsuget enn det egentlig er (dumpventilen slipper jo ut lufta når du letter på gassen). Dermed blir bensinblandingen litt fet, og det kan kanskje smelle litt i eksosen. På 3.gen 3S-GTE har det derimot ikke noe å si, fordi der blir luftmengden kalkulert ved hjelp av MAP-sensoren (som selvfølgelig sitter i manifolden, og dermed ikke blir påvirket av dumpventilen), i motsetning til LuftMengdeMåler som sitter rett etter luftfilteret.
 #357453  av TrustNo1
 
mr2storbrua skrev:2. gen 3S-GTE er ikke så glad i det, fordi da tror ECU'en at det er mer luft i innsuget enn det egentlig er (dumpventilen slipper jo ut lufta når du letter på gassen). Dermed blir bensinblandingen litt fet, og det kan kanskje smelle litt i eksosen. På 3.gen 3S-GTE har det derimot ikke noe å si, fordi der blir luftmengden kalkulert ved hjelp av MAP-sensoren (som selvfølgelig sitter i manifolden, og dermed ikke blir påvirket av dumpventilen), i motsetning til LuftMengdeMåler som sitter rett etter luftfilteret.
aha, takk for ett godt og utfyllende svar :)
er det noen måte å fikse det så en 2. Gen funker med en ikke resirk dump da?
 #357487  av Stian AB
 
TrustNo1 skrev:
mr2storbrua skrev:2. gen 3S-GTE er ikke så glad i det, fordi da tror ECU'en at det er mer luft i innsuget enn det egentlig er (dumpventilen slipper jo ut lufta når du letter på gassen). Dermed blir bensinblandingen litt fet, og det kan kanskje smelle litt i eksosen. På 3.gen 3S-GTE har det derimot ikke noe å si, fordi der blir luftmengden kalkulert ved hjelp av MAP-sensoren (som selvfølgelig sitter i manifolden, og dermed ikke blir påvirket av dumpventilen), i motsetning til LuftMengdeMåler som sitter rett etter luftfilteret.
aha, takk for ett godt og utfyllende svar :)
er det noen måte å fikse det så en 2. Gen funker med en ikke resirk dump da?
fjerne luftmengemåleren og bygge om til map sensor er vel eneste mulighet..funker jo å kjøre med åpen dump også, men bilen kan kvele seg noen ganger hvis du gir mye gass og plutselig tråkker inn clutchen..da faller som regel turtallet så langt ned at bilen dør ut..
men på grunn av luftmengemåleren som sitter rett etter luftfilteret får du ikke den blafre lyden fra turboen fordi all lufta stopper inni luftmengemåleren..
på en motor uten LMM, altså med Map sensor er det fri ferdsel mellom turbo og luftfilter, noe som gir den tøffe blafre lyden i filteret.
på bilen min er det blafre lyd/turbolyd fram til 1 bar..over 1bar trykk er det begge deler, både turbolyd og pop-off lyd.
hadde jeg valgt en annen pop-off som åpner mye tidligere, hadde jeg ikke fått blafre/turbo lyden. Blir nok litt mer slitasje på turboen med en pop off som åpner seint..Men jeg synes det er verdt det :D
 #357517  av Stian AB
 
Klubbzone er en dreven fotograf :D Litt redigering og sånt gjør gull av gråstein! (sikter ikke til noen gråstein biler her nå altså :lol: )
 #357543  av TrustNo1
 
Stian AB skrev:Klubbzone er en dreven fotograf :D Litt redigering og sånt gjør gull av gråstein! (sikter ikke til noen gråstein biler her nå altså :lol: )
Nei, du siktet kanskje ikke til biler, men er det ikke deg det er bilde av oppe i hjørnet der? :P
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14